www.ipfon.pl Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Wtorek, 30 Kwiecień 2024, 06:42:52 am
Strona głównaPomocSzukajZaloguj sięRejestracja
 
Aktualności:

Start  »  Kategoria ogólna  »  Porady i pomoc  »  VoIP  »  Wątek: IPFON zanik rozmowy
Strony: 1 [2]
Wyślij ten wątek Drukuj
Autor Wątek: IPFON zanik rozmowy  (Przeczytany 26416 razy)
jatzzek
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #15 : Wtorek, 11 Wrzesień 2007, 20:34:34 pm »

Ja moze nie dokladnie w temacie ale mysle, ze w pochodnej. Otoz nie po raz pierwszy mi sie zdarza, ze miedzy godzinami 18-20 telefon w ogole nie dziala. Glucha cisza w sluchawce. W tych samych godzinach, jesli juz nawet telefon dziala, rozmowy wlasciwie nie maja sensu, bo zrywaja, druga strona mnie nie slyszy lub przerywa, albo ja nie slysze lub przerywa. Mysle, ze czas rozejrzec sie za innym uslugodawca VoIP lub w ogole zrezygnowac z VoIP.

EDIT: Mam bramke Linksys WRTP54G (3.1.24.ETSI) skonfigurowana z pliku konfiguracyjnego pobranego ze strony ipfon.pl na laczu 1Mbit/1Mbit.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 11 Wrzesień 2007, 23:31:02 pm wysłane przez jatzzek » Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #16 : Środa, 12 Wrzesień 2007, 09:59:02 am »

Ja moze nie dokladnie w temacie ale mysle, ze w pochodnej. Otoz nie po raz pierwszy mi sie zdarza, ze miedzy godzinami 18-20 telefon w ogole nie dziala. Glucha cisza w sluchawce. W tych samych godzinach, jesli juz nawet telefon dziala, rozmowy wlasciwie nie maja sensu, bo zrywaja, druga strona mnie nie slyszy lub przerywa, albo ja nie slysze lub przerywa. Mysle, ze czas rozejrzec sie za innym uslugodawca VoIP lub w ogole zrezygnowac z VoIP.

EDIT: Mam bramke Linksys WRTP54G (3.1.24.ETSI) skonfigurowana z pliku konfiguracyjnego pobranego ze strony ipfon.pl na laczu 1Mbit/1Mbit.

Proszę ustaw sobie kodek na g.729 i sprawdź, czy pakiety od Ciebie nie trafiają do nas przez GIX. Szczegóły tutaj: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=534.msg2310#msg2310
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
jatzzek
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #17 : Środa, 12 Wrzesień 2007, 17:50:52 pm »

Moj traceroute do aster2.inotel.pl (213.218.117.66), czyli zdaje sie do sip.ipfon.pl, jest nastepujacy:
 1 ......
 2 ......
 3  icm-mia.wix.net.pl (195.85.195.35)  80 ms  40 ms  30 ms
 4  energis-lim.wix.net.pl (195.85.195.9)  30 ms  30 ms  20 ms
 5  212.38.193.97 (212.38.193.97)  10 ms  30 ms  20 ms
 6  e-waw-dbp-r01p10.plwaw.energis.pl (62.29.240.162)  20 ms  30 ms  30 ms
 7  213.218.112.198 (213.218.112.198)  80 ms  40 ms  40 ms
 8  aster2.inotel.pl (213.218.117.66)  30 ms  90 ms  90 ms

Na liscie jest jakis wezel energis. Czy to o ten chodzi?

A jesli chodzi o kodek to mam juz od dawna ustawiony 729a.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #18 : Środa, 12 Wrzesień 2007, 20:10:47 pm »

Na liście nie ma ipartners.gix.net.pl, ale jak widzisz występują dość duże wahania w czasach odpowiedzi, dlatego w momencie występowania u ciebie problemów z jakością sprawdź swoje łącze tym testem:

http://myspeed.visualware.com/voip/index.html

Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
jatzzek
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #19 : Czwartek, 13 Wrzesień 2007, 22:28:57 pm »

Ten test prawie zawsze pokazuje swietne parametry lacza (nawet wieksze od deklarowanych przez dostawce lacza). Wszystkie testy na zielono. W tej chwili znowu nie dziala mi telefon w ipfon. Jitter na poziomie 1.6ms, download speed 50kbps (!!! a powinno byc 1 Mbps), upload speed 989kbps (czyli ok, bo powinno byc 1Mbps), QoS na poziomie 48% (czerwona ocena), packet loss 0%.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Księgus
Newbie
*
Wiadomości: 15


« Odpowiedz #20 : Niedziela, 23 Wrzesień 2007, 01:57:15 am »

Dołączam się do narzekających na zrywanie połączeń. Od pewnego czasu zrywa mi się prawie każde połączenie wychodzące. Ja w pewnym momencie słyszę ciszę, a druga strona głośny pisk w słuchawce. Następuje to po kilkudziesięciu sekundach lub kilku minutach połączenia. Dzieje się tak zarówno przy połączeniach do Dialogu, jak i TP. Sytuacja zaczyna być coraz bardziej irytująca.
Osobiście nie mam żadnych problemów z łączem do internetu. Kodek g711a działa znakomicie. Do mojej HT486 też nie mam zastrzeżeń. Co się dzieje?
Zgłoś do moderatora   Zapisane
nowikg
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #21 : Poniedziałek, 24 Wrzesień 2007, 07:35:35 am »

Ja moze nie dokladnie w temacie ale mysle, ze w pochodnej. Otoz nie po raz pierwszy mi sie zdarza, ze miedzy godzinami 18-20 telefon w ogole nie dziala. Glucha cisza w sluchawce. W tych samych godzinach, jesli juz nawet telefon dziala, rozmowy wlasciwie nie maja sensu, bo zrywaja, druga strona mnie nie slyszy lub przerywa, albo ja nie slysze lub przerywa. Mysle, ze czas rozejrzec sie za innym uslugodawca VoIP lub w ogole zrezygnowac z VoIP.

EDIT: Mam bramke Linksys WRTP54G (3.1.24.ETSI) skonfigurowana z pliku konfiguracyjnego pobranego ze strony ipfon.pl na laczu 1Mbit/1Mbit.

Proszę ustaw sobie kodek na g.729 i sprawdź, czy pakiety od Ciebie nie trafiają do nas przez GIX. Szczegóły tutaj: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=534.msg2310#msg2310


Witam
O co tu chodzi z tym linkiem
ja mam cały czas taki błąd:
- Wątek lub dział, którego szukasz nie istnieje albo nie masz do niego dostępu.-


U mnie też występuje ten sam problem jak ja dzwonie to zrywa rozmowę po kilkunastu sekundach a jak ktoś do mnie to mogę gadać do oporu
napisałem do pomocy technicznej a oni mi na to odpowiedzieli:
"Prosimy zapoznać się jeszcze z: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=381.0
Tu piszemy o możliwych przyczynach."
Super, dalej nic nie wiadomo bo tu nie ma konkretnej odpowiedzi
Widać nadszedł czas na zmianę operatora, być może ipfon przechodzi z jakości na ilość
pozdrawiam
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #22 : Poniedziałek, 24 Wrzesień 2007, 20:20:59 pm »

Ja moze nie dokladnie w temacie ale mysle, ze w pochodnej. Otoz nie po raz pierwszy mi sie zdarza, ze miedzy godzinami 18-20 telefon w ogole nie dziala. Glucha cisza w sluchawce. W tych samych godzinach, jesli juz nawet telefon dziala, rozmowy wlasciwie nie maja sensu, bo zrywaja, druga strona mnie nie slyszy lub przerywa, albo ja nie slysze lub przerywa. Mysle, ze czas rozejrzec sie za innym uslugodawca VoIP lub w ogole zrezygnowac z VoIP.

EDIT: Mam bramke Linksys WRTP54G (3.1.24.ETSI) skonfigurowana z pliku konfiguracyjnego pobranego ze strony ipfon.pl na laczu 1Mbit/1Mbit.

Proszę ustaw sobie kodek na g.729 i sprawdź, czy pakiety od Ciebie nie trafiają do nas przez GIX. Szczegóły tutaj: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=534.msg2310#msg2310


Witam
O co tu chodzi z tym linkiem
ja mam cały czas taki błąd:
- Wątek lub dział, którego szukasz nie istnieje albo nie masz do niego dostępu.-

U mnie też występuje ten sam problem jak ja dzwonie to zrywa rozmowę po kilkunastu sekundach a jak ktoś do mnie to mogę gadać do oporu
napisałem do pomocy technicznej a oni mi na to odpowiedzieli:
"Prosimy zapoznać się jeszcze z: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=381.0
Tu piszemy o możliwych przyczynach."
Super, dalej nic nie wiadomo bo tu nie ma konkretnej odpowiedzi
Widać nadszedł czas na zmianę operatora, być może ipfon przechodzi z jakości na ilość
pozdrawiam

Teraz widzę iż nie potrzebnie jednak usunąłem ten wątek dotyczący awarii na GIX. Przepraszam, w przyszłości będę się pilnował. A teraz odeślę do tego co przed momentem napisałem: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=551.msg2386;topicseen#msg2386

z gorącą prośbą o sprawdzenie czy łącząc się z nami Twoje pakiety przechodzą przez GIXa.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #23 : Poniedziałek, 24 Wrzesień 2007, 20:36:36 pm »

Dołączam się do narzekających na zrywanie połączeń. Od pewnego czasu zrywa mi się prawie każde połączenie wychodzące. Ja w pewnym momencie słyszę ciszę, a druga strona głośny pisk w słuchawce. Następuje to po kilkudziesięciu sekundach lub kilku minutach połączenia. Dzieje się tak zarówno przy połączeniach do Dialogu, jak i TP. Sytuacja zaczyna być coraz bardziej irytująca.
Osobiście nie mam żadnych problemów z łączem do internetu. Kodek g711a działa znakomicie. Do mojej HT486 też nie mam zastrzeżeń. Co się dzieje?

Podeślij nam do BOKu dokładne dane o ostatnim zerwanym połączeniu, sprawdzimy w logach i może uda się coś ustalić.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
cubax
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #24 : Wtorek, 06 Listopad 2007, 23:30:17 pm »

Tez ostatnio cos miałem tych anomalii. Tyle że u mnie był problem tylko w jedna strone tzn. osoba odbierajaca połączenie ode mnie słyszała jakąś burze pociętych słów Złość. ja ją dobrze słyszałem perfekt Spoko. Problem dotyczył wszystkich sieci z którymi się łączyłem tpsa plus era orange.

Na początku nie chciało mi się szukać  na forum ani pisać do bok. Więc zaczełem kombinować z łączem przekierowywać porty zmieniać kodeki itd.

Teraz po konfiguracji zgodnie z zaleceniami po wyżej Pana psiwek. Wszystko śmiga pieknie Uśmiech
Ciekawi mnie tylko czemu wcześniej czegoś takiego nie było. Przedtem moj router (livebox) nie musiał mieć przekierowywanych portów.
Tak czy inaczej śmiga Spoko Podziękowania dla Pana psiwek.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: 1 [2]
Wyślij ten wątek Drukuj
Start  »  Kategoria ogólna  »  Porady i pomoc  »  VoIP  »  Wątek: IPFON zanik rozmowy
Skocz do:  


ipfon jest czołowym polskim operatorem telefonii internetowej VoIP oraz dostawcą usługi fax to mail, a także usługi wysyłania faxów przez internet oraz masowej wysyłki faxów.
ipfon oferuje tanie rozmowy telefoniczne oraz wiele udogodnień i innowacyjnych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.



Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines