www.ipfon.pl Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Środa, 29 Listopad 2023, 00:47:55 am
Strona głównaPomocSzukajZaloguj sięRejestracja
 
Aktualności:

Start  »  Kategoria ogólna  »  Porady i pomoc  »  VoIP  »  Wątek: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał?
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Autor Wątek: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał?  (Przeczytany 6007 razy)
przemo
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Sobota, 28 Lipiec 2007, 18:18:52 pm »

Od jakiegoś miesiąca mój dostawca Internetu coś schrzanił i w efekcie tego często nie mogę normalnie gadać przez IPFON (albo ja słyszę przerywany głos albo przerywany głos słyszą moi rozmówcy).
Jak zapuszczę test http://myspeed.visualware.com/voip/index.html to bardzo często utrata pakietów jest >40%, a download i upload nie przekracza czasem 20-40kbps (choć inne usługi działają całkiem nieźle).
...z moich testów wynika, że utrata pakietów to jest największy problem, bo nawet gdy download i upload jest stosunkowo duży to i tak jakość połączenia VoIP jest nadal kiepska przez wysoką utratę pakietów.
Co powinien w takim razie ustawić u siebie, aby połączenie IPFON działało prawidłowo?
Z góry dziękuję!
Zgłoś do moderatora   Zapisane
elektronik
Full Member
***
Wiadomości: 111



WWW
« Odpowiedz #1 : Niedziela, 29 Lipiec 2007, 13:52:49 pm »

Wyłącz u siebie wszystkie programy tak aby nie generowały ruchu w sieci i zmniejsz w bramce kodek na najmniej "żerny" w pasmo, czyli G729a.
Jeśli nadal nie uzyskasz poprawy, atakuj usługodawcę internetowego o zwiększenie / wyprostowanie pasma.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

VoIP: the future of telephony
przemo
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Niedziela, 29 Lipiec 2007, 16:49:48 pm »

Wyłącz u siebie wszystkie programy tak aby nie generowały ruchu w sieci i zmniejsz w bramce kodek na najmniej "żerny" w pasmo, czyli G729a.
Jeśli nadal nie uzyskasz poprawy, atakuj usługodawcę internetowego o zwiększenie / wyprostowanie pasma.

Używam tego kodeka, a inne programy "internetowe" są wyłączone.
Dlaczego jednak inne usługi działają prawidłowo? robiłem próbę ściągnięcia jakiegoś dużego pliku np. z www.dobreprogramy.pl i "leciało" średnio 150KB/s (Bajtów, nie bitów).
Zgłoś do moderatora   Zapisane
elektronik
Full Member
***
Wiadomości: 111



WWW
« Odpowiedz #3 : Niedziela, 29 Lipiec 2007, 19:21:31 pm »

Wiesz, to nie jest wyznacznik szybkości łącza, tak samo te testery "online".
Przez www są używane inne port, VoIP używa jeszcze innych, które to administrator może wrzucać  do kolejki o mniejszym priorytecie lub drastycznie ograniczać pasmo (ruch tych pakietów może być brany za ruch P2P z którym większość administratorów walczy).
Pozostaje przedstawić problem u swojego ISP (zostawić mu sprzęt do testów) i może on coś załatwi.
Ciężko jest zdiagnozować problem nie będąc podłączonym do danej sieci.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

VoIP: the future of telephony
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Start  »  Kategoria ogólna  »  Porady i pomoc  »  VoIP  »  Wątek: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał?
Skocz do:  


ipfon jest czołowym polskim operatorem telefonii internetowej VoIP oraz dostawcą usługi fax to mail, a także usługi wysyłania faxów przez internet oraz masowej wysyłki faxów.
ipfon oferuje tanie rozmowy telefoniczne oraz wiele udogodnień i innowacyjnych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.



Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines