www.ipfon.pl Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Piątek, 29 Marzec 2024, 11:13:29 am
Strona głównaPomocSzukajZaloguj sięRejestracja
 
Aktualności:

Start  »  Kategoria ogólna  »  Propozycje, czyli co poprawić albo czego brakuje w IPFON  »  VoIP  »  Wątek: Przykra sprawa - niezgodność kosztu rozmowy z cennikiem!
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Autor Wątek: Przykra sprawa - niezgodność kosztu rozmowy z cennikiem!  (Przeczytany 16946 razy)
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« : Poniedziałek, 14 Maj 2007, 21:21:07 pm »

Jestem użytkownikiem IPFON-a od bardzo dawna. Zawsze miałem bardzo pozytywny, żeby nie powiedzieć wręcz entuzjastyczny stosunek do usług tego operatora. Niestety, mój entuzjazm ostatnio znacznie osłabł, kiedy przypadkowo odkryłem, że IPFON zawyża koszty połączeń w stosunku do cennika.
Tak mi się trafiło, że miałem na billingu rozmowę trwającą dokładnie jedną minutę i zero sekund. Ile wynosił koszt tej rozmowy? 8 groszy netto, 10 brutto. Jaki jest zapisany w cenniku koszt minuty rozmowy? 7 groszy netto, 9 brutto. To samo dotyczyło paru innych rozmów, które trwały np. 58 sekund, albo 1:01. Przeanalizowałem cały swój billing porównując koszty do cennika i nie jest to odosobniony przypadek, a reguła. Około 70% połączeń jest o grosz droższych niż powinno być.
Napisałem w tej sprawie oczywiście zaraz do BOK-u IPFON-a, ale mimo dłuższej wymiany korespondencji nie otrzymałem żadnej sensownej odpowiedzi. A pytałem o jedną prostą sprawę: jak IPFON ustosunkuje się do faktu, że rzeczywisty koszt rozmowy nie jest zgodny z wiążącym dokumentem, jakim jest oficjalny cennik? Przecież to jest niezgodne z prawem!
W odpowiedzi otrzymywałem nic nie wyjaśniające, za przeproszeniem "głodne kawałki" na temat tego, jak działa system billingowy IPFON-a i na temat przeliczeń cen netto i brutto. Nie wnosi to moim zdaniem nic do sprawy, bo klienta to wcale nie musi obchodzić i nie musi tego wiedzieć. Powinien natomiast otrzymywać usługę świadczoną na warunkach określonych w cenniku.
Tymczasem tak nie jest. Jak mnie poinformowano w BOK-u, w rzeczywistości billingowanie odbywa się wg stawki 7.4 gr netto za minutę, przy czym ułamki grosza są zaokrąglane do pełnego grosza *w górę*, a więc faktycznie minuta połączenia kosztuje 7.4 gr (czyli 8 gr) netto i 7.4*1.22=9.03 gr (czyli 10 gr) brutto. Pytam: gdzie w cenniku jest taka stawka? Skoro w cenniku jest 9 gr za minutę, to minuta rozmowy ma kosztować 9, a nie 10 gr! Zwłaszcza, że w cenniku jest wyraźnie napisane (pobierzcie sobie wersję PDF cennika): "Opłaty za połączenia naliczane są za każdą rozpoczętą sekundę połączenia w wysokości równej 1/60 stawek brutto podanych w Cenniku (chyba że w Cenniku zaznaczono inaczej). Opłaty zaokrąglane są w górę do pełnego grosza. Podane ceny netto zostały zaokrąglone." Czyli obowiązujące są ceny brutto i tak powinny rozmowy być billingowane.
Jest zatem tak, że cennik cennikiem, a IPFON nalicza ceny za połączenia według własnych regułek, niekoniecznie zgodnych z tym, co zapisano w cenniku. Ale czegoś takiego robić nie wolno i chyba może to być sprawa dla UOKiK...
Nie chodzi mi o moją kasę, bo ja straciłem na tym wszystkiego złotówkę, tylko o rzetelność firmy, która w moich oczach po odkryciu tego faktu znacznie ucierpiała. Wygląda to bowiem na ukryte naciąganie klienta licząc, że ten się nie zorientuje (bo rzadko kiedy rozmawia się akurat równo minutę, dwie, trzy itp.). Ja straciłem złotówkę, ale mnożąc przez liczbę klientów...? Sprawdźcie swoje billingi!
Dlatego niech IPFON albo czym prędzej poprawi swój system billingowy, albo niech zmieni cennik i jasno napisze w nim rzeczywiste kwoty. Bo tak jak jest obecnie nie może być.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« Odpowiedz #1 : Wtorek, 22 Maj 2007, 11:14:03 am »

Czy przedstawiciel IPFON wypowie sie jakos w powyzszej sprawie?
Bo moim zdaniem mamy tu do czynienia z ewidentna niezgodnoscia warunkow swiadczenia uslug z cennikiem, i przedstawiciel firmy w takiej sytuacji powinien IMHO zareagowac natychmiast, tymczasem milczy jak grob...
Moje stanowisko jest takie: skoro w cenniku jest zapisana cena 7 gr netto, a 9 gr brutto, to jedna z nich powinna byc wiazaca, i powinno byc jasno okreslone ktora (nie moga byc obydwie wiazace jako ze 7 gr*1,22 nie rowna sie 9 gr). Na dzien dzisiejszy sytuacja jest taka, ze wiazaca nie jest ani jedna, ani druga cena, tylko nie wymieniona w cenniku cena 7,4 gr netto, na dodatek zaokraglana w gore do 8 gr.
Dodam, ze rozmawialem w tej sprawie z osoba zajmujaca sie billingowaniem u jednego z operatorow komorkowych i osoba ta powiedziala mi, ze bywalo, ze sytuacje takich wlasnie groszowych niezgodnosci sprowadzaly na ich firme kontrole finansowe i musieli sie gesto tlumaczyc, i w celu unikniecia takich wlasnie niezgodnosci w systemach billingowych cene netto zapisuje sie z dokladnoscia do czterech, a nawet szesciu miejsc po przecinku - wtedy takie problemy jak u Was nie wystepuja.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
borek
Newbie
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #2 : Wtorek, 22 Maj 2007, 13:46:47 pm »

Masz rację ! Nie zwracałem wcześniej na to uwagi. Prawie na każdym połączeniu jestem parę groszy w plecy. Nie są to co prawda znaczące kwoty, ale nie jest to uczciwe. Oferta IPFON i tak nie jest najtańsza na rynku (są operatorzy o niższych cenach - co do jakości to się nie wypowiadam bo nie wszystkich testowałem), a tu jeszcze takie małe ukryte koszty dodatkowe. Nie ładnie !
Zgłoś do moderatora   Zapisane
trojkat
Newbie
*
Wiadomości: 22


« Odpowiedz #3 : Poniedziałek, 28 Maj 2007, 22:24:51 pm »

Dopisuję się do osób, które nie są zachwycone tym drobnym 'krętactwem' IPFONa. Swoją drogą nie zaszkodziłoby, gdyby ktoś z IPFON'a napisał czy robią to w pełni świadomie, czy tylko tak im wyszło i planują poprawę.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
bas
Full Member
***
Wiadomości: 188



WWW
« Odpowiedz #4 : Środa, 30 Maj 2007, 00:02:54 am »

Ja też ostatnio analizowałem billing i faktycznie znalazłem połączenia 1:00 za 0,08netto. Myślę,  że niema się czym przejmować, po prostu 2+2=5, co w tym dziwnego? A tak poważnie: myślę, że jest to jakiś drobny problem w systemie billingowym, ale jego drobność może nie być aż tak drobna do poprawy, nie widziałem kodu tej aplikacji, ale może być tak, że nie jest to takie proste do poprawienia. Z tego co wiem ipfon sam tego nie pisał, przypuszczam, że wiedzą o problemie i napisali już o problemie do autora aplikacji, faktem jest, iż wypadłoby, żeby ktoś napisał coś w stylu:
a. faktycznie jest to przeoczenie, pracujemy nad naprawieniem sytuacji,
lub
b. wszystko jest ok, tylko 7=8 i dlatego tak brzydko wygląda, ale nie należy się tym przejmować.

Z ciekawości w wolnej chwili przeprowadzę rozmowę dokładnie 10minutową i zobaczymy ile wyjdzie:) o ile przy 1minucie może tak być i może(nie powinno) to być pomijalny błąd to już przy 10minutach nie jest to pomijalny błąd bo widać jak na dłoni, że ktoś tu...

Pozdrawiam BAS
Zgłoś do moderatora   Zapisane
nemo
Newbie
*
Wiadomości: 12



« Odpowiedz #5 : Piątek, 20 Lipiec 2007, 08:11:18 am »

100 000 000,00 zestawionych połączeń.Uśmiech
1 grosz na każdym jednym połączeniu.Uśmiech
cyt. "Tysiące "naszych" klientów zaoszczędziło na kosztach połączeń telefonicznych." - dobre:)
1 grosz, co to jest??, a to to tylko 1 000 000,00 zł zysku. Uśmiech
Tak drodzy moi słuchacze działa kapitalizm.
Takich, co zauważyli te grosze zwyczajnie się ignoruje, (bo są to jednostki).

Czy ktoś z IPFONA podjął ten temat? Cofam pytanie.Uśmiech

I tak jest taniej niż w Telekompromitacji S.A. Uśmiech - a ci to dopiero potrafią...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 20 Lipiec 2007, 08:19:07 am wysłane przez nemo » Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #6 : Piątek, 20 Lipiec 2007, 13:45:09 pm »

100 000 000,00 zestawionych połączeń.Uśmiech
1 grosz na każdym jednym połączeniu.Uśmiech
cyt. "Tysiące "naszych" klientów zaoszczędziło na kosztach połączeń telefonicznych." - dobre:)
1 grosz, co to jest??, a to to tylko 1 000 000,00 zł zysku. Uśmiech
Tak drodzy moi słuchacze działa kapitalizm.
Takich, co zauważyli te grosze zwyczajnie się ignoruje, (bo są to jednostki).

Czy ktoś z IPFONA podjął ten temat? Cofam pytanie.Uśmiech

I tak jest taniej niż w Telekompromitacji S.A. Uśmiech - a ci to dopiero potrafią...

W tych 100 mln połączeń zdecydowana większość to połączenia w ramach sieci, za które nie pobieramy kompletnie nic pomimo tego iż faktycznie zestawienie takiego połączenia nas kosztuje, a ten mityczny grosz to jakieś nieporozumienie.

Billing działa tak:
- minuta połączenia stacjonarnego w Polsce kosztuje 0.09 zl brutto - prawo wymaga podawania cen wraz z podatkiem,   
- to odpowiada 0.074 netto
- system billingowy nalicza opłaty, zasila konto, rozlicza kont wg stawek netto,
- koszt każdej rozmowy zaokrąglany jest w górę do pełnego grosza, dlatego za dokładnie 60 sek. rozmowę liczymy 0.074 i zaokrąglamy do 0.08 zł netto i tyle pobieramy z konta billingowego,
- rozmowa trwająca 64 sek. kosztuje 0,079, po zaokrągleniu 0,08 zł netto,
- z tego punktu widzenia nie ma znaczenia czy się rozmawia 60 sek. czy 64 sek., z konta billingowego pobrane zostanie 0.08 zł netto.


Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
mic_49
Newbie
*
Wiadomości: 16


« Odpowiedz #7 : Piątek, 20 Lipiec 2007, 18:18:33 pm »

No to w takim razie macie błąd w cenniku, bo według cennika - zarówno na stronie jak i w pliku pdf - rozmowa lokalna kosztuje 0,07 zł, czyli brutto - 0,0854 (czyli w zaokrągleniu 0,09).

Skoro pisze Pan, że tak naprawdę minuta kosztuje 0,074 i że jest to zawsze zaokrąglane w górę do pełnego grosza, to jest to oszustwo, bo minuta tak naprawdę kosztyuje 0,08 gr, czyli - 0,10 gr. za minutę.

Powtarzam jednak - w cenniku jest informacja, że minuta kosztuje 0,0700 gr.

Michał
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #8 : Piątek, 20 Lipiec 2007, 20:32:39 pm »

Chciałby ostatecznie wyjaśnić tę sprawę podając formułę wg której obliczane są koszty rozmów:

koszt rozmowy netto=zaokr_w_góre[czas_w_sek*zaokr(cena brutto/1,22;3)/60]

Z uwagi na takie wyliczenie w cenniku piszemy o tym ,iż ceny netto tam podane mają charakter informacyjny.

Przypomnę także iż konta billingowe rozliczane są wg wartości netto, a podawane w IPFON24 i w spisie połączeń wartości brutto to tylko dodatkowa informacja.

Nie jest to także nic nadzwyczajnego w działaniach systemów billingowych. Np. u największego operatora cena netto za minutę połączenia międzystrefowego w planie standardowym to 40 gr, ale z uwagi na stosowane metody taryfikacji (impuls w cenie 29 gr naliczany co 43,5 sek. w tym przypadku), koszt pierwszych 60 sek, to aż 58 gr netto, a nie 40 gr, które jest w cenniku.

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości w cenniku dokonamy zmiany i pojawi się tam następująca informacja o sposobie naliczania opłat:
Podane ceny netto zostały zaokrąglone do 2 miejsc po przecinku i mają charakter wyłącznie informacyjny. Opłaty za połączenia naliczane są za każdą rozpoczętą sekundę połaczenia w wysokości równej 1/60 stawek netto wyliczonych na podstawie stawek brutto z dokładnością do 3 miejsc po przecinku (chyba że w Cenniku zaznaczono inaczej). Opłaty zaokrąglane są w górę do pełnego grosza.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« Odpowiedz #9 : Sobota, 21 Lipiec 2007, 14:53:25 pm »

Właśnie. Zamiast poprawić swój błąd, najprościej jest zmienić zapisy w cenniku. I faktycznie, zgodnie z tym nowym zapisem, od 1 sierpnia z formalnego punktu widzenia nie będzie można już IPFON-owi nic zarzucić. Ale tylko z formalnego. Moralnie uczciwe wobec klientów to to nie jest. Niestety jednak patrząc na ogół polskich firm - bynajmniej nie dotyczy to tylko IPFON-a - trzeba stwierdzić z przykrością, że coś takiego jak etyka prowadzenia biznesu (albo nazwę to inaczej: kupiecka uczciwość i rzetelność) jest u nich pojęciem nieznanym.

Niemniej jednak pozostaje faktem, że do 1 sierpnia IPFON nadal świadczy usługę w sposób niezgodny z cennikiem. Zapis w dotychczasowym cenniku mówi bowiem:
Podane ceny netto zostały zaokrąglone do 2 miejsc po przecinku i mają charakter wyłącznie informacyjny. Opłaty za połączenia naliczane są za każdą rozpoczętą sekundę połaczenia w wysokości równej 1/60 stawek podanych w Cenniku (chyba że w Cenniku zaznaczono inaczej). Opłaty zaokrąglane są w górę do pełnego grosza.
Skoro "ceny netto mają wyłącznie charakter informacyjny", to znaczy że obowiązujące są ceny brutto - bo któreś muszą być obowiązujące, cennik z punktu widzenia prawa handlowego jest dokumentem wiążącym obie strony, a nie ot tak sobie wypisanym zbiorem liczb! A więc sformułowanie "opłaty naliczane są za każdą sekundę połączenia w wysokości 1/60 stawek podanych w cenniku" należy odnosić do stawek brutto. A w rzeczywistości tak nie jest.

Ktoś tu powinien uznać swój błąd i przeprosić klientów - chociażby nawet jeżeli miałby stwierdzić "przepraszamy, popełniliśmy błąd w zapisach cennika, więc teraz je zmieniamy, tak aby ten błąd wyeliminować". Ale przyznanie się do błędu powinno mieć miejsce. Że nie wspomnę już o zwrocie błędnie naliczonych kwot na konta klientów - wprawdzie to symboliczne sumy, ale gdybyście to zrobili, to bardzo zyskałby na tym wizerunek firmy - jako zachowującej właśnie tę kupiecką solidność...

Raczenie nas opowieściami o tym, jak działa billing, jest zupełnie bezcelowe. Klienta wcale nie musi to interesować. Klient powinien otrzymywać usługę po cenach takich, jak zapisane w cenniku. A jak wy sobie to zorganizujecie w waszym systemie billingowym, to jest tylko i wyłącznie wasza wewnętrzna sprawa i wasz problem. A tłumaczenie klientowi, jak działa billing, jest próbą przerzucania tego problemu na klientów.

Miejcie tylko nadzieję, że wśród klientów IPFON-a nie znajdzie się ktoś, kto zechce się z wami procesować... bo z powodu paru groszy możecie ponieść o wiele większe straty...
Zgłoś do moderatora   Zapisane
nemo
Newbie
*
Wiadomości: 12



« Odpowiedz #10 : Poniedziałek, 23 Lipiec 2007, 12:13:09 pm »

Właśnie. Zamiast poprawić swój błąd, najprościej jest zmienić zapisy w cenniku.

Uśmiech  Uśmiech "... łatwiej jest kijek pocieńkować niż go potem  pogrubasić" Uśmiech  Uśmiech

« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 23 Lipiec 2007, 12:14:42 pm wysłane przez nemo » Zgłoś do moderatora   Zapisane
przygod
Newbie
*
Wiadomości: 13


« Odpowiedz #11 : Środa, 24 Październik 2007, 14:02:32 pm »

Pytam w takim razie: Skoro cena netto jest informacyjna to dlaczego właśnie ona jest zaokrąglana?  Połaczenia naliczać w netto..po zakończeniu połączenia przeliczać na brutto i w razie potrzeby zaokrąglać tak by wychodziły ceny jak w cenniku....
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Start  »  Kategoria ogólna  »  Propozycje, czyli co poprawić albo czego brakuje w IPFON  »  VoIP  »  Wątek: Przykra sprawa - niezgodność kosztu rozmowy z cennikiem!
Skocz do:  


ipfon jest czołowym polskim operatorem telefonii internetowej VoIP oraz dostawcą usługi fax to mail, a także usługi wysyłania faxów przez internet oraz masowej wysyłki faxów.
ipfon oferuje tanie rozmowy telefoniczne oraz wiele udogodnień i innowacyjnych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.



Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines