ksawon
Newbie
Wiadomości: 1
|
|
« : Poniedziałek, 04 Kwiecień 2016, 16:08:05 pm » |
|
Użytkuję 3 aparaty VoIP (wszystkie trzy to Atcom AT640p) oraz 2 analogowe. Wszystkie aparaty są podłączone pod centralę Slican. Linie VoIP są podłączone pod centralę. Wszystko działa w tym znaczeniu, że urządzenia komunikują się, mogę przełączać rozmowy, itd.
Problemem jest jednak jakość połączeń, zwłaszcza tych wykonywanych przez aparaty Atcom. Ostatnio zmieniłem router i ludzie zaczęli bardzo narzekać na szumi i niknące końcówki słów. Dla aparatów analogowych jest już lepiej (w tym znaczeniu, że ludzie nie narzekają). W przypadku połączeń wewnętrznych (między aparatem Atcom i analogowym) szumy są potężne, dźwięk się urywa, a słowa zniekształcają. I tu ciekawostka: w aparacie Atcom lepiej słychać rozmówcę mówiącego przez telefon analogowy niż na odwrót.
Próbowałem zmieniać kodeki, ustawiać różne czas reakcji, ustawiłem na routerze priorytetyzację ruchu do telefonów i centrali. Nie pomogło...
Z aparatami Atcom mieliśmy już wcześniej problem, ale pozmienialiśmy słuchawki na nowe i "jakoś" dało się pracować z nimi. Teraz, po zmianie routera jest znów dużo gorzej. Teraz chciałbym spróbować podłączyć aparat VoIP sprawdzony, taki który na pewno będzie działał. Jaki sprzęt warto kupić? Funkcji dodatkowych może nie mieć wcale, a jedyny mój wymóg względem niego to taki by słuchawka była przewodowa.
|