www.ipfon.pl Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Poniedziałek, 14 Październik 2024, 22:33:23 pm
Strona głównaPomocSzukajZaloguj sięRejestracja
 
Aktualności:

Start  »  Kategoria ogólna  »  Porady i pomoc  »  Wątek: Przeniesienie infrastruktury telekomunikacyjnej na VoIP
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Autor Wątek: Przeniesienie infrastruktury telekomunikacyjnej na VoIP  (Przeczytany 10432 razy)
afrael
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Niedziela, 16 Luty 2014, 23:33:56 pm »

Witajcie,

Ostatnimi czasy, kolega, który prowadzi niewielką firmę i przeprowadza się do nowego biurowca poprosił mnie o pomoc, a jako, że styczność z VoIP mam tylko na poziomie skonfigurowania bramki do obsługi dwóch telefonów u siebie to bardzo proszę o pomoc, ewentualnie sugestie, gdzie mogę zgłosić się z prośbą o pomoc.

W tej chwili ich firma ma standardowe - analogowe rozwiązanie. Dodzwaniamy się do sekretariatu, gidze możemy zostać przełączeni do kilku numerów wewnętrznych, przez osobę z sekretariatu.

W nowym biurze, w którym kładzione są w tej chwili kable ma zostać poprowadzona instalacja na 24 stanowiska, więc będą potrzebne 24 telefony.

Myślę, że sensownie będzie postawić na rozwiązanie VoIP'owe, w tym wypadku myślę o ipfonie i stworzeniu rozwiązania, które będzie tymi 24 telefonami (analogowymi) zarządzało.

I tutaj następuje problem, ponieważ, zastanawiam się, czy doradzić znajomemu, żeby zostały wyprowadzone w serwerowni kable z każego stanowiska (RJ-11) i w serwerowni postawić jakąś bramkę VoIP 24. portową, czy raczej przy każdym stanowisku podłączyć zwykłą skrętką pojedynczą bramkę VoIP.

Oczywiście rozwiązanie pierwsze wydaje się z logicznego punktu widzenia zdecydowanie lepsze (zarządzanie z jednego miejsca etc.), ale czy ktoś z Was miał doświadczenie jak takie rozwiązanie funkcjonuje?

Czy przykładowo bramka typu Grandstream GXW4024 sobie z tym poradzi? Czy będę miał możliwość podłączyć do tego konto w ipfonie po uprzednim przeniesieniu numeru firmowego? Czy nie będzie problemu z 24 numerami wewnętrznymi?

Co o tym sądzicie? Będę wdzięczny za wszelkie rady, sugestie.

Z poważaniem,
afrael
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #1 : Poniedziałek, 17 Luty 2014, 15:24:23 pm »

Sugerowałbym zamiast 1 bramki 24 portowej 3 urządzenia Cisco SPA8000. Da to większą niezawodności, gdyż jeśli popsuje się urządzenie, to przestanie działać 8/24 linii, a nie 24/24.

Jeśli w firmie nie macie jeszcze aparatów telefonicznych, to jednak warto chyba pójść w telefony IP, a nie w bramki i aparaty telefoniczne.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
afrael
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Poniedziałek, 17 Luty 2014, 21:15:49 pm »

Dziękuję za odpowiedź. :-)

A jakby postawić na serwerze asteriska + dorzucić dwie takie karty: http://www.inteligentneprodukty.pl/Telefonia_VoIP/Karta_AX-1600P_16_FXO/FXS.html

W zasadzie to, jak serwer padnie to i tak nie będzie dało się nigdzie dodzwonić a i wszystkim można sterować i kontrolować z jednego miejsca?

Tylko zastanawiam się, jaka jest niezbędna moc serwera, aby ewentualnie uciągnąć 24 połączenia na raz.

Edit.
Tylko z drugiej strony, czy dobrym rozwiązaniem będzie trzymanie asteriska na tej samej maszynie, służącej do zarządzania ruchem w sieci.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 17 Luty 2014, 21:45:08 pm wysłane przez afrael » Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #3 : Wtorek, 18 Luty 2014, 14:05:39 pm »

Pytanie tylko po co zabierać się za asteriska, jak można tych użytkowników obsłużyć przy pomocy wirtualnego pbx-a.

Sugerują rozważyć 24 telefony IP, a reszta po stronie ipfona:
http://www.ipfon.pl/wirtualny-ip-pbx.htm

Pilnowanie asteriska aby ktoś się na niego nie włamał i nie narobił szkód będzie wymagało wiedzy i czasu.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
bas
Full Member
***
Wiadomości: 188



WWW
« Odpowiedz #4 : Niedziela, 23 Luty 2014, 01:54:16 am »

Najprościej będzie postawić asteriska za natem + telefony ip.

Pozdrawiam BAS

ps. Nie widzę opcji wysłanie do Ciebie prywatnej wiadomości, odezwij się do mnie na borys małpa szlanta.pl
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Start  »  Kategoria ogólna  »  Porady i pomoc  »  Wątek: Przeniesienie infrastruktury telekomunikacyjnej na VoIP
Skocz do:  


ipfon jest czołowym polskim operatorem telefonii internetowej VoIP oraz dostawcą usługi fax to mail, a także usługi wysyłania faxów przez internet oraz masowej wysyłki faxów.
ipfon oferuje tanie rozmowy telefoniczne oraz wiele udogodnień i innowacyjnych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.



Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines