www.ipfon.pl Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Niedziela, 13 Październik 2024, 09:35:53 am
Strona głównaPomocSzukajZaloguj sięRejestracja
 
Aktualności:

Start  »  Kategoria ogólna  »  Propozycje, czyli co poprawić albo czego brakuje w IPFON  »  VoIP  »  Wątek: Jakość * Konferencje * inne -- przeszedłem z Televoice~~
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Autor Wątek: Jakość * Konferencje * inne -- przeszedłem z Televoice~~  (Przeczytany 15690 razy)
kangyooni
Full Member
***
Wiadomości: 188



« : Sobota, 18 Sierpień 2007, 18:15:31 pm »

Witam,

Przeszedłem na próbę z Televoice. Chciałbym podzielić się wrażeniami a przede wszystkim - czego mi brakuje u Was.

Jakość połączeń:
 + głośniej i jakby wyraźniej w IPFonie
 - (na minus) coś się sprzęga, prosty test: dzwonimy gdzieś, dmuchamy do mikrofonu
    w chwili gdy słychać sygnał - szum wraca przez jakieś pół sekundy. Taki drobiazg.
    Przy rozmowie troche denerwujące

Usługi:
 - brak telekonferencji. W televoice to było proste: numer1, dzieńdobry, flash, numer2, flash - i gadamy w trójke,
   bez znaczenia z jakimi numerami (TP, Era,...).  Tu jakoś nie działa...

Inne drobiazgi:
 - fajna byłaby usługa typu 'własny sygnał wołania' - jak granie na czekanie w Erze.
 - blokada anonimowych przychodzących - pomysł super, wykonanie do dupy, bo słychać zajętość tylko,
   powinna być zapowiedź
 - coś macie skopane  sygnalizacją, często po wybraniu numeru najsampierw moja bramka
   (Linksys wrtp54) generuje lokalnie sygnał wywołania i po chwileczce wchodzi dopiero właściwy sygnał z IPFonu
 - zapowiedzi typu 'wybrany numer jest nieprawidłowy' - na Boga, zapłaćcie jakiejś dziewczynie o miłym głosie,
   a nie taka amatorka....

Ogólnie jednak OK.

pozdrawiam!!
Zgłoś do moderatora   Zapisane
bombel
Administrator
Full Member
*****
Wiadomości: 168


« Odpowiedz #1 : Środa, 22 Sierpień 2007, 22:22:27 pm »

Cytuj
- (na minus) coś się sprzęga, prosty test: dzwonimy gdzieś, dmuchamy do mikrofonu
    w chwili gdy słychać sygnał - szum wraca przez jakieś pół sekundy. Taki drobiazg.
    Przy rozmowie troche denerwujące
Korzystam już ponad półtora roku i nigdy się z czymś podobnym nie spotkałem. Włącz sobie w bramce (tam gdzie się ustawia kodeki)    "Echo Supp Enable", "Echo Canc Enable", "Echo Canc Adapt Enable" - wszystko na yes.

Cytuj
Usługi:
 - brak telekonferencji. W televoice to było proste: numer1, dzieńdobry, flash, numer2, flash - i gadamy w trójke,
   bez znaczenia z jakimi numerami (TP, Era,...).  Tu jakoś nie działa...
Ależ działa bardzo ładnie właśnie w taki sposób, jak napisałeś.

Cytuj
Inne drobiazgi:
 - fajna byłaby usługa typu 'własny sygnał wołania' - jak granie na czekanie w Erze.
Ta, może jeszcze tapety i gry java na telefon stacjonarny Mrugnięcie
Poza tym jak się taka muzyczka ma do obowiązujących standardów? Polecam ITU-T E.180

Cytuj
- blokada anonimowych przychodzących - pomysł super, wykonanie do dupy, bo słychać zajętość tylko,
   powinna być zapowiedź
Według mnie ideą tego jest próba uniknięcia telefonów od natrętnych i nieproszonych rozmówców. Sygnał zajętości ich dezorientuje. Jeżeli powie im się wprost że to blokada, to zaczną dzwonić z budek telefonicznych Uśmiech
PS. a mówisz o blokowaniu w panelu ipfon24 czy w samej bramce?

Cytuj
Coś macie skopane  sygnalizacją, często po wybraniu numeru najsampierw moja bramka
   (Linksys wrtp54) generuje lokalnie sygnał wywołania i po chwileczce wchodzi dopiero właściwy sygnał z IPFonu
Tak działa bramka. Przejrzyj forum to doczytasz po co, jak, dlaczego i czy można zmienić.

Cytuj
- zapowiedzi typu 'wybrany numer jest nieprawidłowy' - na Boga, zapłaćcie jakiejś dziewczynie o miłym głosie, a nie taka amatorka....
Tutaj się zgodzę. Specjalnie dla Ciebie wybrałem zły numer i pierwszy raz w życiu usłyszałem ten komunikat.

Cytuj
Ogólnie jednak OK.
pozdrawiam!!
Także witam i owocnych rozmów życzę (i tanich Uśmiech )
« Ostatnia zmiana: Środa, 22 Sierpień 2007, 22:41:08 pm wysłane przez bombel » Zgłoś do moderatora   Zapisane
kangyooni
Full Member
***
Wiadomości: 188



« Odpowiedz #2 : Czwartek, 23 Sierpień 2007, 20:18:33 pm »

Cytuj
Ależ działa bardzo ładnie właśnie w taki sposób, jak napisałeś.
No fakt... racja, coś robiłem nie tak.

Cytuj
Poza tym jak się taka muzyczka ma do obowiązujących standardów? Polecam ITU-T E.180
Nijak, ale E.180 to zalecenie. Pozatym, mógłbym chcieć wybrać sobie sygnał z ITU-T ale inny - nie 425Hz Mrugnięcie

Cytuj
Tak działa bramka. Przejrzyj forum to doczytasz po co, jak, dlaczego i czy można zmienić.
Bramka działa tak, jaką sygnalizacje dostanie. Denerwujący jest sygnał wołania, gdy za chwile ma się pojawić "Abonent niedostępny" czy coś podobnego...
No i najważniejsze: "u konkurencji tak nie było"  Język

Ogólnie jednak jestem pod wrażeniem jakości i chyba już zostane.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
bombel
Administrator
Full Member
*****
Wiadomości: 168


« Odpowiedz #3 : Czwartek, 23 Sierpień 2007, 20:37:49 pm »

Bramka dostaje SIPowy komunikat "100 - trwa łączenie" i głupia zaczyna już dawać sygnał.

Też mnie to denerwowało, więc ustawiłem sobie tak jak napisałem tutaj.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 23 Sierpień 2007, 20:39:21 pm wysłane przez bombel » Zgłoś do moderatora   Zapisane
kangyooni
Full Member
***
Wiadomości: 188



« Odpowiedz #4 : Czwartek, 23 Sierpień 2007, 22:49:33 pm »

Czyli bramka reaguje nie do końca prawidłowo... powinna podać albo cisze albo tzw. sygnał marszruty.
Jak reagują fritze albo dlinki?


A słuchaj, może moja modyfikacja tego rozwiązania? Uśmiech

425@-15;3(.05/.05/1);60(1/4/1)
Zgłoś do moderatora   Zapisane
bombel
Administrator
Full Member
*****
Wiadomości: 168


« Odpowiedz #5 : Czwartek, 23 Sierpień 2007, 23:26:43 pm »

Jakby Ci to kolego powiedzieć... Ameryki nie odkryłeś i masz duże zaległości Uśmiech
http://www.skrot.user.icpnet.pl/bombel/wrtp54g_cfg/5_Voice_Regional.png
(plik wrzucony w maju Język )
Zgłoś do moderatora   Zapisane
kangyooni
Full Member
***
Wiadomości: 188



« Odpowiedz #6 : Czwartek, 23 Sierpień 2007, 23:30:08 pm »

No faktycznie.... ja tu jestem nowy.  Uśmiech
Ale dalej jestem ciekawy, czy to specyfika Linksysa tylko, ten sygnał dzwonienia przy łączeniu?

PS. Wg. E.180 powinno być 0.05/0.05 :p
Zgłoś do moderatora   Zapisane
verys
Newbie
*
Wiadomości: 5



« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 27 Sierpień 2007, 16:13:06 pm »

A ja proszę o więcej info o operatorze z którego zrezygnowałeś.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
kangyooni
Full Member
***
Wiadomości: 188



« Odpowiedz #8 : Wtorek, 28 Sierpień 2007, 21:17:00 pm »

Zrezygnowałem z Televoice. Miał tylko jedną wadę - ciszej było słychać niż w ipfonie. Zalety: brak dziwactw z sygnalizacją (typu sygnał wywołania z bramki). No i miałem ładny numer.
Ale wprowadzili 5zł miesięcznej opłaty i powiedziałem pa pa. W ipfonie mam dodatkowo taniej jeden kierunek - Korea, który działa niezawodnie a nie raz na 3 próby. Raz lub dwa w roku się przydaje Mrugnięcie

P.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Start  »  Kategoria ogólna  »  Propozycje, czyli co poprawić albo czego brakuje w IPFON  »  VoIP  »  Wątek: Jakość * Konferencje * inne -- przeszedłem z Televoice~~
Skocz do:  


ipfon jest czołowym polskim operatorem telefonii internetowej VoIP oraz dostawcą usługi fax to mail, a także usługi wysyłania faxów przez internet oraz masowej wysyłki faxów.
ipfon oferuje tanie rozmowy telefoniczne oraz wiele udogodnień i innowacyjnych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.



Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines