www.ipfon.pl Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Niedziela, 19 Maj 2024, 02:56:31 am
Strona głównaPomocSzukajZaloguj sięRejestracja
 
Aktualności:

Start  »  Kategoria ogólna  »  Porady i pomoc  »  VoIP  »  Wątek: Problem z dodzwoniem się z jednego numeru IPFON na inny numer w sieci IPFON
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Autor Wątek: Problem z dodzwoniem się z jednego numeru IPFON na inny numer w sieci IPFON  (Przeczytany 11040 razy)
Nerio
Newbie
*
Wiadomości: 10


« : Piątek, 17 Grudzień 2010, 15:50:40 pm »

Od ok 2 tygodni występuje problem z połączeniem się z telefonu domowego na telefon biurowy (oba telefony są w sieci IPFON, bramki pap2t). Połączenia z sieci komórkowych / stacjonarnych innych operatorów działają normalnie (od i do).

Zrzuty z konfiguracji z bramki w biurze:
http://img251.imageshack.us/img251/7296/linksyspap2configuratio.png
http://img820.imageshack.us/img820/7296/linksyspap2configuratio.png
http://img522.imageshack.us/img522/7296/linksyspap2configuratio.png
http://img841.imageshack.us/img841/7296/linksyspap2configuratio.png
http://img94.imageshack.us/img94/7296/linksyspap2configuratio.png
http://img687.imageshack.us/img687/7296/linksyspap2configuratio.png
http://img571.imageshack.us/img571/7296/linksyspap2configuratio.png
http://img444.imageshack.us/img444/7296/linksyspap2configuratio.png
http://img3.imageshack.us/img3/7296/linksyspap2configuratio.png
Zgłoś do moderatora   Zapisane
erd
Jr. Member
**
Wiadomości: 97


« Odpowiedz #1 : Piątek, 17 Grudzień 2010, 16:43:01 pm »

Ja jak dzwonie z mojego w Ipfon na inny w Ipfon to mam sygnał zajętości od jakichś 3 dni.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Nerio
Newbie
*
Wiadomości: 10


« Odpowiedz #2 : Sobota, 18 Grudzień 2010, 11:34:58 am »

Dokładnie tak samo to wygląda - sygnał zajętości.
Co na to technicy IPFON?
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #3 : Sobota, 18 Grudzień 2010, 13:41:04 pm »

Możecie wkleić tutaj screeny z pełnej konfiguracji zakładek Line obu bramek które biorą udział w nieudanym połączenia, szczególnie chodzi o ustawienia konta, displayname oraz kodeki
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
Nerio
Newbie
*
Wiadomości: 10


« Odpowiedz #4 : Sobota, 18 Grudzień 2010, 22:56:48 pm »

http://img444.imageshack.us/img444/7296/linksyspap2configuratio.png - biuro - na tel podpięty pod tą bramkę nie można się dodzwonić

http://img706.imageshack.us/img706/3610/linedom.png - ust. z bramki w domu (z której niemożna się dodzwonić)

Oba numery w strefie numerycznej 32
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #5 : Wtorek, 21 Grudzień 2010, 17:12:29 pm »

Zauważyłem, że na jednej z bramek jest wpis w polu: EXT SIP Port:.

Standardowo to pole powinno być puste, gdyby wyczyszczenie tego nie pomogło, to skontaktuj się z BOKiem, podeslij link do tego wątku, podaj obie nazwy kont SIP i numer kontaktowy do siebie
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
Nerio
Newbie
*
Wiadomości: 10


« Odpowiedz #6 : Środa, 02 Luty 2011, 16:38:43 pm »

Zrobiłem jak poleciłeś i otrzymałem zalecenie o zainstalowaniu jakiegoś dziwnego programu do pomocy zdalnej...
Jednak dzisiaj poprzeglądałem konfigurację obu brakem - porównywałem (z tą co działa z tą co nie działa) i po poprawieniu kilku rzeczy - nadal nie działało...
Dopiero po zmianie DialPlanu z:
Kod:
(P5<:hotline>|(0[1-9]xxxxxxxxS0|567S0|[1-8]xxxxxx|9xx.|112|00[1-9]xxxxxxxxxx.))
na (znaleziony tutaj na forum):
Kod:
(<:0>[1-9]xxxxxxxxS0|<:032>[2468]xxxxxxS1|0[1-9]xxxxxxxxS0|<:032>9[1-6]xxS0|567S0|<#:567>S0|00[1-9]x.|070[01]x.!|040[01]x.!|9[7-9]xS0|112S0)

Wszystko wróciło do normy Uśmiech
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #7 : Środa, 02 Luty 2011, 18:49:59 pm »

Podaj w jakim formacie wybierałeś ten drugi numer w ipfon (ten z którym nie mogłeś się połączyć), a jak wybierałeś numery na inne tel. stacjonarne, bo dialplan ma wpływ tylko na akceptowany format wybieranego numeru.

Prawidłowy i aktualny uniwersalny dialplan dla polskich warunków to:

(P5<:hotline>|[1-9]xxxxxxxx|0[1-9]xxxxxxxx|00xxxxxx.|920[1-9]xxxxxxxx|90[1-9]xxxxxxxx)
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
Nerio
Newbie
*
Wiadomości: 10


« Odpowiedz #8 : Niedziela, 06 Luty 2011, 20:30:00 pm »

0 + kierunek + 7 cyfrowy numer telefonu
kierunek + 7 cyfrowy numer telefonu

W obu przypadkach była długa cisza w słuchawce, sygnał wybierania numeru i potem już tylko sygnał zajętości.

Na inne numery (normalny POTS) w drugi sposób.

Bramka w domu z tego co widzę miała zaaplikowane wstępne ustawienia z IPFonu (init.cfg), ale jako, że te ustawienia były z przed jakiś 2-3 lat to pewnie i dial plan był niezbyt aktualny.

Przy obecnym dial planie nie ma tej dziwnej przerwy na początku, może to było problemem.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Start  »  Kategoria ogólna  »  Porady i pomoc  »  VoIP  »  Wątek: Problem z dodzwoniem się z jednego numeru IPFON na inny numer w sieci IPFON
Skocz do:  


ipfon jest czołowym polskim operatorem telefonii internetowej VoIP oraz dostawcą usługi fax to mail, a także usługi wysyłania faxów przez internet oraz masowej wysyłki faxów.
ipfon oferuje tanie rozmowy telefoniczne oraz wiele udogodnień i innowacyjnych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.



Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines