forum ipfon operatora telefonii internetowej VoIP

Kategoria ogólna => VoIP => Wątek zaczęty przez: 48717336244 Wtorek, 02 Wrzesień 2008, 16:18:51 pm



Tytuł: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Wtorek, 02 Wrzesień 2008, 16:18:51 pm
strefa 071 nieczynna brak możliwość odebrania telefonu


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: psiwek Środa, 03 Wrzesień 2008, 17:51:07 pm
nie mamy awarii, skontaktuj się z naszym BOKiem w tej indywidualnej sprawie


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Czwartek, 04 Wrzesień 2008, 11:34:20 am
Może to nie awaria, ale celowe działanie by nie można było korzystać z dwu różnych dostawców usługi i ustawienia dialplanu wg własnych potrzeb - jeśli się nie mylę to kropka na końcu sekwencji w dialplanie blokuje te połączenia .Wczoraj serwis męczył się przez cały dzień i w końcu udało mu się usprawnić telefon. Nie na długo dzisiaj znów jest niesprawny. Do wczoraj jeszcze można było połączyć z tego nr. Dzisiaj nawet to nie jest możliwe.


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Czwartek, 04 Wrzesień 2008, 12:12:58 pm
Przepraszam nie kropka a wykrzyknik.


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Czwartek, 04 Wrzesień 2008, 15:41:14 pm
No cóż nauka kosztuje, w tym przypadku na koncie pozostało 76,19zł.
Tak to jest jak firma jest pazerna. Najpierw wymienili serwer który wyłączył możliwość odbierania telefonów. Potem sugerowano bym wykonał następującą instrukcję:
"Proszę podesłać to dostawcy internetu:

To jest problem z realizacją NAT u dostawcy internetu.

U tego dostawcy podmieniany jest adresu IP w nagłówku SDP na adres IP routera.
Zmianie ulega nagłówek Connection Information co powoduje, iz nasz gateway nie był
wstanie odgadnąć iż ma do czynienia z bramka znajdującą się za NAT'em. Zamiast
czekać na strumień RTP który przyjdzie od bramki, pierwszy wysyłał strumień RTP
które blokowany.

W sygnalizacji nie widać w żadnym miejscu adresu IP prywatnego, bo został on
podmieniony przez dostawcę na IP publiczny.

Mieliśmy kiedyś już podobny problem u jednego z dostawców i tam pomogło usunięcie
na serwerze robiącym NAT modulow nf_conntrack_sip i nf_nat_sip.

Więcej o tym jest tu: http://www.voip-info.org/wiki/view/Routers+SIP+ALG "
Na końcu wyłączono telefon.
 Piszę to by przestrzec innych użytkowników o dziwnych praktykach tej firmy.
 


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: psiwek Czwartek, 04 Wrzesień 2008, 16:53:25 pm
Zastosuj się do moich wskazówek co do konfiguracji routera i będzie działać OK.

1. zaloguj się do ustawień routera poprzez 192.168.15.1

2. ustaw na obu liniach (1 i 2) NAT Traversal na NONE

3. zapisz ustawienia

4. zaloguj się do routera tym linkiem: http://192.168.15.1/Voice_adminPage.htm

5. w zakładce PROVISIONING ustaw Prov. Enable na NO,

5. w zakładce LINE 2 ustaw NAT KEEP ALIVE na YES.

A co do naszej reakcji, to jeśli prosimy o nieustawienia STUNa, to zakładamy ze ktoś posłucha naszej rady i skonfiguruje urządzenie tak jak tego wymagamy. Jeśli dalej widzimy iż pakiety nie mają takiej postaci jak mieć powinny, to pozostaje szukać problemu u dostawcy internetu. Nie bierzemy pod uwagę, iż nasze zalecenie są pomijane.


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: psiwek Czwartek, 04 Wrzesień 2008, 16:56:32 pm
Może to nie awaria, ale celowe działanie by nie można było korzystać z dwu różnych dostawców usługi i ustawienia dialplanu wg własnych potrzeb - jeśli się nie mylę to kropka na końcu sekwencji w dialplanie blokuje te połączenia .Wczoraj serwis męczył się przez cały dzień i w końcu udało mu się usprawnić telefon. Nie na długo dzisiaj znów jest niesprawny. Do wczoraj jeszcze można było połączyć z tego nr. Dzisiaj nawet to nie jest możliwe.

Nie jest naszą winą iż używasz urządzenia które pobiera sobie automatycznie ustawienia innego operatora, które "gryzą się" z ustawieniami w naszej sieci.

Opis konfiguracji RT31P2 znajduje się tutaj: http://www.ipfon.pl/faq.htm#kpyt3


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: psiwek Czwartek, 04 Wrzesień 2008, 17:11:27 pm
Może to nie awaria, ale celowe działanie by nie można było korzystać z dwu różnych dostawców usługi

Nie bardzo rozumiem, o czym piszesz.

i ustawienia dialplanu wg własnych potrzeb - jeśli się nie mylę to kropka na końcu sekwencji w dialplanie blokuje te połączenia .

Kropka oznacza dowolny ciąg znaków (xx.) - oznacza możliwość realizowania wszystkich połączeń które składają się z 2 i więcej cyfr.



Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Czwartek, 04 Wrzesień 2008, 21:19:08 pm
Niestety wykonanie powyższych zaleceń nie przyniosło efektu. Jak pisałem wczoraj Wasz serwisant walczył z tym problemem i za którymś razem tel zadziałał.
 Niestety rano już był wyłączony. dobrze że działał tych kilka godz bo żona miała urodziny i mogła przyjąć życzenia urodzinowe.
 Mamy oboje już siwe włosy i czynienie nam wyrzutów, że to jest nasza wina bo przestał pracować telefon po wymianie serwera nie przystoi człowiekowi który reprezentuje firmę.
 Ustawienia zmieniłem gdyż drugi a mój pierwszy dostawca takich numerów jak na razie nie wycina.
Zyczę miłego dnia i dalej dobrego samopoczucia.
48717336244


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Czwartek, 04 Wrzesień 2008, 21:29:28 pm
Dodam od siebie jeszcze by inni wiedzieli - konto w IPFONIe założyłem 2007-09-04 i do tej pory nie miałem konieczności szukania ustawień w konfiguracji.
 Zmiana waruków nadawania sygnału w czasie trwania umowy i próba zrzucenia za to odpowiedzielności na dostawcę internetu jest co przynajmniej niestosowna i należy się w tym przypadku udzerzyć w piersi.
48717336244


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: psiwek Piątek, 05 Wrzesień 2008, 08:53:06 am
Zmiana waruków nadawania sygnału w czasie trwania umowy i próba zrzucenia za to odpowiedzielności na dostawcę internetu jest co przynajmniej niestosowna i należy się w tym przypadku udzerzyć w piersi.
48717336244

Żaden serwer po naszej stronie nie był wymieniany, prześledziłem dokładnie historię korespondencji i nie wiem skąd pojawiła się w Pana wypowiedziach informacja o jakiś zmianach po naszej stronie.

Postaramy się z Panem skontaktować i doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału.


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Piątek, 05 Wrzesień 2008, 12:53:24 pm
Witam
 Na początku sierpnia mieliście kłopoty. Z jakiej okazji powinniście Państwo wiedzieć. Od tego czasu zaczęły się moje problemy wtedy jeszcze nie wiedziałem dlaczego - dzisiaj rozumię.
Co się tyczy ustawień to jak miedzy wierszami się czyta i ktoś pisze ze ustawi sobie swój Dialplan to także powinien wiedzieć jak zabezpieczyć się przed przywróceniem poprzedniego ustawienia.
 Informuję, ze kontakt dotyczy sprawy nr 159852.
Jak narazie powrót do ustawienia przy którym działa ACTIO. Witaj STUNie.
 Dodam jeszcze że przez rok się urządzenia nie gryzły (prawda ze dziwne) i RT31P2 był kupiony z ustawieniami dedykowanymi IPFONOWI.


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Środa, 17 Wrzesień 2008, 17:23:24 pm
Głucho wszędzie, cicho wszędzie co to będzie, co to będzie.
 Jaki to  (u) twór ma wpisane powyższe zdanie.
 Ten twór to dzieło IPFON 48718828306 a drugi - poloniści do pracy. Taka powinna być nazwa tej pierwszej firmy.


Tytuł: Odp: Długa awaria
Wiadomość wysłana przez: 48717336244 Środa, 17 Wrzesień 2008, 20:11:08 pm
Witam

Ogłaszam wszem i wobec, że nawiązano kontakt, telefon działa i odpukać w niemalowane jest dobrze.

Dziękuję