www.ipfon.pl Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czwartek, 30 Czerwiec 2022, 12:26:08
Strona głównaPomocSzukajZaloguj sięRejestracja
 
Aktualności:

Start  »  Kategoria ogólna  »  Propozycje, czyli co poprawić albo czego brakuje w IPFON  »  Inne  »  Wątek: Przenoszenie numerów voip między operatorami VOIP
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Autor Wątek: Przenoszenie numerów voip między operatorami VOIP  (Przeczytany 25867 razy)
piotrluk
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Wtorek, 21 Sierpień 2007, 11:15:04 »

Dzień dobry!
Mam 2 numery u innego operatora VOIP chciałbym je przenieść do IPFON, czy jest to możliwe ?
Jeśli tak to jak?
Jeśli nie to czemu?
Pozdrawiam Piotr Łukasiewicz
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #1 : środa, 22 Sierpień 2007, 17:13:51 »

Nie ma takich możliwości, operatorzy telefonii internetowej nie oferują publicznie dostępnej usługi telefonicznej, a tylko w takim przypadku jest możliwość przenoszenia numerów.
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« Odpowiedz #2 : Niedziela, 02 Wrzesień 2007, 15:50:57 »

To jest uzasadnienie czysto formalne, a tak bardziej po ludzku, to z czego to faktycznie wynika, ze nie mozna przenosic numerow miedzy operatorami VoIP?
I czy sa to te same przyczyny, dla ktorych ciagle nie jest mozliwe przeniesienie numeru od zwyklego operatora stacjonarnego do VoIP-a (mimo iz UKE twierdzi na swoich stronach, ze tak mozna)?
Zgłoś do moderatora   Zapisane
PioVar
Newbie
*
Wiadomości: 8



« Odpowiedz #3 : środa, 03 Październik 2007, 09:40:44 »

To jest uzasadnienie czysto formalne, a tak bardziej po ludzku, to z czego to faktycznie wynika, ze nie mozna przenosic numerow miedzy operatorami VoIP?
I czy sa to te same przyczyny, dla ktorych ciagle nie jest mozliwe przeniesienie numeru od zwyklego operatora stacjonarnego do VoIP-a (mimo iz UKE twierdzi na swoich stronach, ze tak mozna)?

Witam,

a czy możliwe jest przeniesienie się np. do Netii w każdej strefie numeracyjnej? Nie, gdyż nie każdy operator /stacjonarny i VoIP) poza TPSA posiada strefy numery i punkty styku z siecią TPSA w każdej numeracyjnej.

Tak więc, gdyby IPFON posiadał w każdej strefie pule numeracyjne i punkty styku łączy kablowych - to mógłby on dopuszczać przeniesienie numeru stacjonarnego do VoIP - dwutorowo (w sposób dla użytkownika niewidoczny):
a) przeniesienie numeru stacjonarnego na stacjonarny do siebie
b) przeniesienie u siebie numeru stacjonarnego na VoIP
przydzielając od razu numer z puli VoIP...

Pozdrawiam,

Piotrek
« Ostatnia zmiana: środa, 03 Październik 2007, 10:02:12 wysłane przez psiwek » Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam,

Piotr Warda
Linksys SPA3102
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« Odpowiedz #4 : Czwartek, 18 Październik 2007, 21:18:12 »

Chyba jesteś mocno nie w temacie, bo przyczyny, dla których nie da się przenieść numeru od operatora stacjonarnego do VoIP-a, bynajmniej nie są techniczne.
Na dzień dzisiejszy po prostu mówiąc krótko "nie da się, bo nie". A ja bym chciał wiedzieć, co się kryje za tym "bo nie".
Zgłoś do moderatora   Zapisane
eNKa
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #5 : Sobota, 23 Luty 2008, 13:54:34 »

Właśnie!
Minęło trochę czasu od ostatniego postu. Może coś się zmieniło?

Kiedy przenosiłem się z TP do UPC, sprawdzałem, jak to działa. Stan prawny był taki, że każdy operator miał obowiązek przekazywać i przyjmować. Wyłączenie z tego obowiązku jeśli będzie uzasadnione technicznymi powodami urząd może na jakiś czas zaakceptować.
Pytanie tylko, czy IPFON podlega temu obowiązkowi. Niewątpliwie śwadczy on usługi telekomunikacyjne i to o charakterze publicznym. To jakich technik do tego używa znaczenia nie ma, bo jakie ma znaczenie czy przez radio, drut czy światło? Zresztą UPC śwadczy swoje usługi za pomocą SIP a punkt styku sieci ma w Energis. Więc się da.

Tak więc kiedy, bo klienci chętnie przyjdą z numerami do operatora z lepszą ofertą? Chyba, że IPFON nie ma takiej?
Zgłoś do moderatora   Zapisane
pkm
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #6 : Czwartek, 11 Wrzesień 2008, 10:17:23 »

W Tlenofonie już można. Testuję to w domu, jeśli będzie wszystko ok (od  miesiąca jest ok)  to od października uruchamiam to w firmie.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
valldek
Newbie
*
Wiadomości: 3



WWW
« Odpowiedz #7 : Czwartek, 11 Wrzesień 2008, 19:39:23 »

No tak rzeczywiście można przenosić  numery z Telekomunikacji Polskiej do Tlenofonu z 16 stref numeracyjnych. Szkoda że jeszcze nie można przenosić numerów miedzy operatorami VOIP  Smutny  ale to pewnie kwestia czasu 
Zgłoś do moderatora   Zapisane
corsair
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #8 : Czwartek, 10 Czerwiec 2010, 10:55:50 »

Odswierzam temat

Jesli przeniose numer z tpsa do ipfonu   a potem np po roku czasu chcialbym ten numer przeniec do innego operatora voip i zrezygnowac z IPFONU czy jest to mozliwe ?

Jesli tak to w jaki sposob odbywa sie przeniesienie ?

Jesli nie  to co sie stanie z tym numerem po zaprzestaniu uslug ipfonu? (chyba go nie wykasujecie, w koncu to numer przeniesiony z TPSA a nie wybrany z Waszej puli numerów voip

edit:
Haloooo, przeglada ktos to forum Co?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14 Czerwiec 2010, 22:54:33 wysłane przez corsair » Zgłoś do moderatora   Zapisane
marlod
Jr. Member
**
Wiadomości: 55


« Odpowiedz #9 : środa, 16 Czerwiec 2010, 16:27:14 »

Nie ma możliwości bezpośredniego przeniesienia numeru między operatorami VOIP. Kiedyś pisałem maila w tej sprawie do UKE. Dostałem odpowiedź iż teoretycznie możliwe jest przeniesienie z powrotem numeru z VOIPa do operatora stacjonarnego a potem ponowne przejście do wybranego VOIPa. Nie wiem jak jest w praktyce, ale nie jest to jeszcze prawnie uregulowane..
Zgłoś do moderatora   Zapisane
bas
Full Member
***
Wiadomości: 188



WWW
« Odpowiedz #10 : środa, 16 Czerwiec 2010, 20:57:12 »

Nie ma możliwości bezpośredniego przeniesienia numeru między operatorami VOIP. Kiedyś pisałem maila w tej sprawie do UKE. Dostałem odpowiedź iż teoretycznie możliwe jest przeniesienie z powrotem numeru z VOIPa do operatora stacjonarnego a potem ponowne przejście do wybranego VOIPa. Nie wiem jak jest w praktyce, ale nie jest to jeszcze prawnie uregulowane..

W praktyce jest to nieopłacalne dla kogoś kto używa telefonu prywatnie. Koszt takiej zabawy powoduje, że zabawa w voip staje się mało opłacalna zwłaszcza, że operatorzy telekomunikacyjni(ipfon nie ma takiego statusu i dlatego nie obowiązują go te przepisy) obecnie proponują na tyle atrakcyjne ceny, że jak ktoś nie gada godzinami z USA to nie opłaca się bawić w voip.
W moim przypadku jest tak, że tam gdzie szeroko pojęty voip jest wdrożony, tam jest używany, ale nowych wdrożeń już nie robię, tzn. jak ktoś się upiera i ma świadomość kosztów to robię, ale generalnie odradzam.

Dzisiaj nawet musiałem wysłać kilkanaście stron faxem do Niemiec, nie chciało mi się tego wkładać w skaner a później zastanawiać się dlaczego panel ipfon twierdzi, że mój pdf jest be, wysłałem to przy pomocy zwykłego faxu podłączonego do linii TPSA.

Niestety, jeśli ludzie mają korzystać z ipfon'a to ceny muszą spaść o 50% co nie wydaje się być realne.

Pozdrawiam BAS
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Rysiek101
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #11 : Poniedziałek, 03 Styczeń 2011, 10:05:49 »

witam,
jestem w temacie VOIP mocno świeży i dopiero się wgryzam


Mam takie pytania/wątpliwości.

Mam sobie nr w TPSA od wielu lat.
Zachowanie tego nr jest bezwzględnym priorytetem.
Przenoszę sobie ten nr do ipfon`a.
Jest fajnie, tanio i w ogóle bajka.
Jednak przykładowo po roku zapragnę wrócić do TPSA (nie istotne z jakiego powodu) Szok


Przede wszystkim czy jest to możliwe ?
z jakimi kosztami wiąże się taki powrót do TPSA ?
Zgłoś do moderatora   Zapisane
bulkmail
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #12 : środa, 16 Luty 2011, 12:09:16 »

MOŻNA PRZENOSIĆ!!!

Poniżej wklejam maila od ipfon w tym temacie:

Numer ########## można przenieść.


W celu przeprowadzenia procesu trzeba posiadać konto w ipfonie o min. stanie 20 zł

i złożyć odpowiedni wniosek poprzez formularz dostępny w ipfon24 w menu Numery ->Przenieś Numer.

Za przeniesienie numeru do ipfona nie pobieramy opłaty.  Jedynym warunkiem jest
posiadanie w momencie składania wniosku doładowanego konta ze stanem powyżej 20 zł.

Do powinności klienta należy tylko złożenie poprawnego wniosku, dalszymi
kontaktami między operatorami zajmuje się ipfon.


Prosimy o nieskładanie samodzielnie wypowiedzeń u dotychczasowych operatorów.

Przeniesienie numeru jest jednoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług
telefonicznych na przenoszonym numerze z dotychczasowym operatorem (dawcą numeru)
i następuje z reguły z końcem kolejnego okresu rozliczeniowego (miesiąca) w
stosunku do okresu, w którym do dotychczasowego numeru wpłynie wniosek. W praktyce
oznacza to iż trwa to 1-2 miesiące.

--
 Pozdrawiam
 Julian Gonet

 Biuro Obsługi Klienta
 IPFON
 email: bok@ipfon.pl
 FAQ: http://www.ipfon.pl/faq.htm 
Zgłoś do moderatora   Zapisane
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Start  »  Kategoria ogólna  »  Propozycje, czyli co poprawić albo czego brakuje w IPFON  »  Inne  »  Wątek: Przenoszenie numerów voip między operatorami VOIP
Skocz do:  


ipfon jest czołowym polskim operatorem telefonii internetowej VoIP oraz dostawcą usługi fax to mail, a także usługi wysyłania faxów przez internet oraz masowej wysyłki faxów.
ipfon oferuje tanie rozmowy telefoniczne oraz wiele udogodnień i innowacyjnych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.



Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines