www.ipfon.pl Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Poniedziałek, 28 Listopad 2022, 20:18:27
Strona głównaPomocSzukajZaloguj sięRejestracja
 
Aktualności:

Start  »  Kategoria ogólna  »  Propozycje, czyli co poprawić albo czego brakuje w IPFON  »  Inne  »  Wątek: Zestawienie propozycji
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Autor Wątek: Zestawienie propozycji  (Przeczytany 18337 razy)
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« : Sobota, 12 Maj 2007, 17:00:45 »

Od dłuższego czasu korzystam z usług IPFON-a i zebrało mi się sporo propozycji mniejszych i większych usprawnień. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z usług tego operatora, ale jak wiadomo nic nie jest tak dobre, żeby nie mogło być jeszcze lepsze... Stąd te propozycje. Piszę to tutaj, a nie w żadnym z podrzędnych działów, gdyż propozycje dotyczą wszystkiego po trochu... Część z nich dubluje to, co już jest w innych postach na forum, ale myślę, że zebranie tego wszystkiego razem też ma jakąś wartość.

1) Przenoszenie numerów. Wydaje mi się, że umożliwienie przenoszenia numerów od innych operatorów do IPFON-a jest rzeczą do załatwienia w absolutnie pierwszej kolejności. Z tego co widzę na forum, wiele osób jest w takiej sytuacji co ja - że chętnie już dawno zrezygnowaliby z tradycyjnego operatora PSTN, gdyby nie konieczność utrzymywania numeru do rozmów przychodzących...

2) Wprowadzenie poczty głosowej dostępnej poprzez MWI, czy jak to się tam nazywa - w każdym razie bramki VoIP mają taką opcję, że można w nich skonfigurować adres serwera poczty głosowej, z którym bramka będzie się łączyć i pobierać wiadomości. Dostęp do skrzynki głosowej przez email/www jest bardzo fajny, ale czasami dostęp do poczty bezpośrednio z telefonu jest po prostu wygodniejszy, zwłaszcza gdy jest to telefon domowy, z którego korzystają wszyscy w rodzinie, a nie każdy np. ma e-maila i nie wie, że ktoś nagrał jakąś wiadomość...

3) Tańsze połączenia na komórki. U większości innych operatorów VoIP w tej chwili kształtują się one na poziomie ok. 60 gr bez CLIR, a z CLIR jest jeszcze taniej. W IPFON-ie mamy 68 gr z CLIR, a 89 gr z CLIR - ta ostatnia cena to jakaś pomyłka, bo jest to drożej niż z numeru stacjonarnego w TPSA! (84 gr)

4) Darmowe połączenia nie tylko do numerów IPFON-a, ale do wszystkich operatorów VoIP korzystających z platformy Inotela (a jest ich sporo...) - przecież tu nie ma konieczności w ogóle przepuszczania rozmowy przez PSTN, i może się to odbywać bezposrednio po TCP/IP bramka-bramka, tak jak jest w przypadku połączeń wewnątrz IPFON-a.

5) Możliwość łączenia się z zewnątrz (z innych VoIP-ów) z abonentami IPFON-a, poprzez wykorzystanie standardowej adresacji typu nazwa_uzytkownika@sip.ipfon.pl lub numer_telefonu@sip.ipfon.pl. Kiedyś to działało, ale od pewnego czasu zostało zablokowane - Wasz serwer SIP przy próbie takiego połączenia zwraca komunikat błędu "SIP User == Number". Wystarczy zlikwidować tę blokadę. Podobnie należy umożliwić połączenia wychodzące na adresy nazwa_uzytkownika@serwer_SIP_innego_operatora - oczywiście na to, czy inny operator przyjmie takie połączenie, to już nie macie wpływu...

6) Większa elastyczność w przypisywaniu numerów do kont SIP i kont billingowych. Co mam dokładnie na myśli?
a) możliwość dokupienia dodatkowego numeru telefonu (do tego samego konta SIP) bezpośrednio z IPFON24 - w cenniku jest taka usługa, za cenę 50 zł jednorazowo, ale nie ma jak z niej skorzystać...
b) możliwość wykupienia nowego konta SIP z nowym numerem telefonu do tego samego konta billingowego - w tej chwili nowe konto SIP jest tworzone zawsze z nowym kontem billingowym. Wiem z korespondencji z Waszym BOK-iem, że w indywidualnych przypadkach jest możliwe takie scalenie kilku kont SIP na jednym koncie billingowym, ale jest to wykonywan ręcznie przez Was - powinna być możliwość samodzielnego wyboru w IPFON24, czy konta SIP mają być przypisane do tego samego konta billingowego, czy różnych
c) możliwość wykreowania nowego konta SIP (na tym samym koncie billingowym) przypisanego do tego samego numeru telefonu, co już istniejące konto (lub w ogóle bez numeru telefonu - konto byłoby tylko do wykonywania połączeń wychodzących). Chodzi mi o sytuację, gdy np. kilka osób korzystających z jednego komputera w domu (a mających wspólny numer telefonu, i płacących ze wspólnej kasy) używa softphona, każdy ma go skonfigurowanego na swoje konto - wtedy można łatwo rozróżnić w billingu, kto wykonywał które rozmowy. W obecnej sytuacji wszystkie softphony muszą być skonfigurowane na to samo konto i w billingu również wszystkie rozmowy wykazywane są na tego samego użytkownika
d) możliwość przypisywania tego samego numeru telefonu do kilku kont SIP, czyli stworzenia grupy pick-upowej. Jest np. kilku użytkowników, każdy z własnym kontem SIP i z własnym indywidualnym numerem telefonu, ale jest jeden "ogólny" numer telefonu, na który jeżeli się zadzwoni, to dzwonią wszystkie te telefony równocześnie. Innym sposobem uzyskania tego samego byłaby możliwość przekierowania połączenia z określonego numeru do kilku telefonów równolegle (dzwonienie trwa dopóki któryś nie odbierze) - widziałem u któregoś z operatorów VoIP taką opcję w panelu klienta...

7) Opisywanie w billingu darmowych połączeń wykonywanych w ramach sieci IPFON (ew. całego Inotela - patrz punkt 4) jako "Wewnątrz sieci" zamiast "Lokalne" czy "Polska" - łatwiej będzie je odróżnić.

8 ) Umożliwienie opcjonalnie (według wyboru użytkownika) wyświetlania na billingu kierunków w "tradycyjnej" postaci (tzn. "Kraków", "Warszawa" itp.) zamiast tak jak obecnie "Polska".

9) Billing wyświetlany w tym samym okienku przeglądarki zamiast otwierany w nowym (zawsze mnie to otwieranie nowego okna drażniło).

10) Zachowywanie w przesyłanej identyfikacji numeru "display name" konfigurowanego przez użytkownika. Jak wiadomo, CLIP składa się z dwóch części - nazwy abonenta, czyli właśnie tego "display name", które można sobie dowolnie skonfigurować w softphonie czy na bramce VoIP, oraz numeru. Mój telefon np. wyświetla to w dwu osobnych wierszach na wyświetlaczu - u góry nazwa, u dołu numer. O ile jest oczywiste, że identyfikacja numeru musi być narzucana "na sztywno" przez serwer operatora, o tyle można byłoby zachowywać nazwę wysłaną przez terminal użytkownika - jeżeli on chce przedstawiać się wszystkim, do których dzwoni (i którzy mają takie możliwości techniczne, tzn. odpowiednie telefony) jako "Jaś Kowalski", to niech tak będzie. Obecnie Wasz serwer nadpisuje nazwę użytkownika kopią numeru telefonu, czyli gdy u mnie dzwoni telefon, ja na wyświetlaczu widzę numer telefonu dwukrotnie - tak w górnym, jak i w dolnym wierszu.

11) Zachowanie identyfikacji numeru wysyłanej przez terminal użytkownika w przypadku połączeń między własnymi numerami (na tym samym koncie). O co mi dokładnie chodzi? Otóż przykład taki - mam bramkę VoIP Linksys SPA3102. Ma ona wejście do linii PSTN i da się ją m.in. tak skonfigurować, że jeżeli przez pewien czas nie odbieram połączenia przychodzącego z linii PSTN, może ono być automatycznie przekierowane na odpowiedni numer VoIP, przy czym bramka wysyła wtedy w CLIP-ie ten numer, który odczytała z CLIP-a na linii PSTN. Chciałbym to wykorzystać do przekierowania połączenia bezpośrednio do mojej skrzynki głosowej w IPFON-ie, używając adresu nazwa_skrzynki@sip.ipfon.pl. Tylko że prawdopodobnie (nie próbowałem) wówczas Wasz serwer nadpisze numer wysłany przez bramkę moim własnym numerem telefonu i w skrzynce głosowej wszystkie połączenia będą figurowały jako przychodzące z mojego numeru. A chciałbym, aby był zachowany oryginalny numer wysłany przez bramkę...

12) Udostępnienie płatności postpaid oraz umożliwienie doładowywania konta prepaid stałym zleceniem z banku (w tej chwli płacę przez Przelewy 24, gdzie za każdym razem w tytule przelewu muszę podawać inny numer transakcji, więc ustanowienie stałego zlecenia jest niemożliwe).

13) Umożliwienie włączania/wyłączania CLIR-a bezpośrednio z telefonu, poprzez jakiś prefiks przed wybieranym numerem (dla jednego połączenia) oraz poprzez kod, który włącza/wyłącza CLIR dla wszystkich następnych połączeń aż do zmiany. Takie funkcje u operatorów PSTN (nawet w tak nielubianej TPSA) są standardem... Oczywiście włączenie/wyłączenie CLIR-a przy połączeniu na komórki powinno się wiązać z odpowiednią zmianą stawki opłaty...

14) O ile w standardzie SIP jest taka funkcjonalność umożliwienie wysyłania/odbierania SMS-ów. (nie wiem czy w SIP-ie to w ogóle jest, bo nie widziałem takiej funkcjonalności nigdzie ani w bramkach VoIP, ani w softphonach. W sieci PSTN chyba odbieranie SMS-ów jest realizowane poprzez CLIP-a, a wysyłanie pewnie przez zadzwonienie na numer SMSC i wysłanie w jakiś sposób - ale chyba nie przez DTMF? - treści SMS-a... - dosyć to wszystko jest pokrętne...)

To chyba póki co wszystko...
Zgłoś do moderatora   Zapisane
rb_zg
Newbie
*
Wiadomości: 14



« Odpowiedz #1 : Sobota, 12 Maj 2007, 17:18:22 »

Gratuluję wykonania tak dobrego zestawienia propozycji ulepszeń. Dla mnie przydałby się jeszcze punkt 15 - print2fax (sterownik wirtualnej drukarki wysyłający faksy bezpośrednio z aplikacji).

Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam
Robert Błaszczak
danielfie
Newbie
*
Wiadomości: 19



« Odpowiedz #2 : Sobota, 12 Maj 2007, 23:58:00 »

Dla mnie bomba Świetnie podane i w jednym miejscu
Zgłoś do moderatora   Zapisane
bas
Full Member
***
Wiadomości: 188



WWW
« Odpowiedz #3 : Niedziela, 13 Maj 2007, 02:28:03 »

1) Przenoszenie numerów. Wydaje mi się, że umożliwienie przenoszenia numerów od innych operatorów do IPFON-a jest rzeczą do załatwienia w absolutnie pierwszej kolejności. Z tego co widzę na forum, wiele osób jest w takiej sytuacji co ja - że chętnie już dawno zrezygnowaliby z tradycyjnego operatora PSTN, gdyby nie konieczność utrzymywania numeru do rozmów przychodzących...
Polskie prawo nie dopuszcza przenoszenia numerów stacjonarnych do operatorów voip, innymi słowy numer przeznaczony przez UKE do wykorzystania przez operatora stacjonarnego nie może być przypisany abonentowi voip. Dlaczego tak? Bo żyjesz w takim kraju.


4) Darmowe połączenia nie tylko do numerów IPFON-a, ale do wszystkich operatorów VoIP korzystających z platformy Inotela (a jest ich sporo...) - przecież tu nie ma konieczności w ogóle przepuszczania rozmowy przez PSTN, i może się to odbywać bezposrednio po TCP/IP bramka-bramka, tak jak jest w przypadku połączeń wewnątrz IPFON-a.
To są oddzielne podmioty, to jest tak jakbyś oczekiwał od mojego sąsiada, żeby ten zapraszał Cię na piwo skoro ja to robię.

5) Możliwość łączenia się z zewnątrz (z innych VoIP-ów) z abonentami IPFON-a, poprzez wykorzystanie standardowej adresacji typu nazwa_uzytkownika@sip.ipfon.pl lub numer_telefonu@sip.ipfon.pl. Kiedyś to działało, ale od pewnego czasu zostało zablokowane - Wasz serwer SIP przy próbie takiego połączenia zwraca komunikat błędu "SIP User == Number". Wystarczy zlikwidować tę blokadę. Podobnie należy umożliwić połączenia wychodzące na adresy nazwa_uzytkownika@serwer_SIP_innego_operatora - oczywiście na to, czy inny operator przyjmie takie połączenie, to już nie macie wpływu...

Z ciekawości: po co?


11) Zachowanie identyfikacji numeru wysyłanej przez terminal użytkownika w przypadku połączeń między własnymi numerami (na tym samym koncie). O co mi dokładnie chodzi? Otóż przykład taki - mam bramkę VoIP Linksys SPA3102. Ma ona wejście do linii PSTN i da się ją m.in. tak skonfigurować, że jeżeli przez pewien czas nie odbieram połączenia przychodzącego z linii PSTN, może ono być automatycznie przekierowane na odpowiedni numer VoIP, przy czym bramka wysyła wtedy w CLIP-ie ten numer, który odczytała z CLIP-a na linii PSTN. Chciałbym to wykorzystać do przekierowania połączenia bezpośrednio do mojej skrzynki głosowej w IPFON-ie, używając adresu nazwa_skrzynki@sip.ipfon.pl. Tylko że prawdopodobnie (nie próbowałem) wówczas Wasz serwer nadpisze numer wysłany przez bramkę moim własnym numerem telefonu i w skrzynce głosowej wszystkie połączenia będą figurowały jako przychodzące z mojego numeru. A chciałbym, aby był zachowany oryginalny numer wysłany przez bramkę...
Gdyby pbx operatora nie nadpisywał to w przypadku tego typu usług jak ipfon miałbyś ileś dzieciaków, które by do Ciebie dzwoniły i wyświetlały się jako Twoja żona, dziewczyna, firma, albo 997. Robi się takie rzeczy, ale nie w ipfon, i ma to związek z rutowaniem połączeń, nikt nie powiedział, że jak dzwonię do Ciebie i wyświetlam się numerem ipfon to dzwonię z ipfon, chodzi o to, że w pewnych sytuacjach rozdziela się ruch przychodzący od wychodzącego, vide komórki, które w ipfon są drogie.

12) Udostępnienie płatności postpaid oraz umożliwienie doładowywania konta prepaid stałym zleceniem z banku (w tej chwli płacę przez Przelewy 24, gdzie za każdym razem w tytule przelewu muszę podawać inny numer transakcji, więc ustanowienie stałego zlecenia jest niemożliwe).

Pomysł dobry, ale wymagałby przewrócenia do góry nogami całego systemu billingowego. Ipfon jest usługą skierowaną do określonego odbiorcy, jak chcesz postpaid to ipfon odeśle Cię do innego operatora.

13) Umożliwienie włączania/wyłączania CLIR-a bezpośrednio z telefonu, poprzez jakiś prefiks przed wybieranym numerem (dla jednego połączenia) oraz poprzez kod, który włącza/wyłącza CLIR dla wszystkich następnych połączeń aż do zmiany. Takie funkcje u operatorów PSTN (nawet w tak nielubianej TPSA) są standardem... Oczywiście włączenie/wyłączenie CLIR-a przy połączeniu na komórki powinno się wiązać z odpowiednią zmianą stawki opłaty...
Wydaje mi się, że to mogą zrobić, ale fajnie by było, jakby się to najpierw w panelu aktywowało/deaktywowało.

Pozdrawiam BAS

ps. Nie mam nic wspólnego z ipfon poza byciem ich klientem, powyższy post stanowi jedynie mój komentarz
Zgłoś do moderatora   Zapisane
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« Odpowiedz #4 : Niedziela, 13 Maj 2007, 19:42:52 »

Polskie prawo nie dopuszcza przenoszenia numerów stacjonarnych do operatorów voip, innymi słowy numer przeznaczony przez UKE do wykorzystania przez operatora stacjonarnego nie może być przypisany abonentowi voip. Dlaczego tak? Bo żyjesz w takim kraju.

Skąd masz takie wiadomości? Możesz zacytować mi konkretny artykuł prawa telekomunikacyjnego, który tak stanowi?
Bo np. z pytań i odpowiedzi, które można wyczytać na stronie UKE, mozna wywnioskować, że UKE jak najbardziej dopuszcza możliwość przenoszenia numerów do operatorów VoIP.

Cytuj
4) Darmowe połączenia nie tylko do numerów IPFON-a, ale do wszystkich operatorów VoIP korzystających z platformy Inotela (a jest ich sporo...) - przecież tu nie ma konieczności w ogóle przepuszczania rozmowy przez PSTN, i może się to odbywać bezposrednio po TCP/IP bramka-bramka, tak jak jest w przypadku połączeń wewnątrz IPFON-a.
To są oddzielne podmioty, to jest tak jakbyś oczekiwał od mojego sąsiada, żeby ten zapraszał Cię na piwo skoro ja to robię.

To, że są to oddzielne podmioty, to nie oznacza, że nie mozna czegoś takiego zrobić. Zwłaszcza że firma, z której usług korzystają wszystkie te podmioty, jest tą samą firmą, która świadczy usługi IPFON-a...

Cytuj
5) Możliwość łączenia się z zewnątrz (z innych VoIP-ów) z abonentami IPFON-a, poprzez wykorzystanie standardowej adresacji typu nazwa_uzytkownika@sip.ipfon.pl lub numer_telefonu@sip.ipfon.pl. Kiedyś to działało, ale od pewnego czasu zostało zablokowane - Wasz serwer SIP
[...]

Z ciekawości: po co?

Ano po to, że jeżeli mamy poważnie myśleć o telefonii VoIP jako o zamienniku telefonii stacjonarnej, to podobnie jak w tej ostatniej powinna istnieć możliwość łączenia się z sieci jednego operatora do drugiego - bez wykorzystywania po drodze jako "protezy" sieci PSTN. I po to, że skoro technicznie protokół SIP zawiera taką funkcjonalność, to grzechem inżynierskim byłoby nie umożliwić korzystania z niej.

Cytuj
11) Zachowanie identyfikacji numeru wysyłanej przez terminal użytkownika w przypadku połączeń między własnymi numerami (na tym samym koncie).
[...]
Gdyby pbx operatora nie nadpisywał to w przypadku tego typu usług jak ipfon miałbyś ileś dzieciaków, które by do Ciebie dzwoniły i wyświetlały się jako Twoja żona, dziewczyna, firma, albo 997. Robi się takie rzeczy, ale nie

Napisałem wyraźnie: przy połaczeniach między *własnymi* numerami. Można to jeszcze dodatkowo ograniczyć tylko do połaczeń wykonywanych z wykorzystaniem pełnej adresacji SIP (czyli nazwa_uzytkownika@sip.ipfon.pl), a nie numeru.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
bas
Full Member
***
Wiadomości: 188



WWW
« Odpowiedz #5 : Niedziela, 13 Maj 2007, 20:52:20 »

Skąd masz takie wiadomości? Możesz zacytować mi konkretny artykuł prawa telekomunikacyjnego, który tak stanowi?
Bo np. z pytań i odpowiedzi, które można wyczytać na stronie UKE, mozna wywnioskować, że UKE jak najbardziej dopuszcza możliwość przenoszenia numerów do operatorów VoIP.

Nie mogę sobie teraz przypomnieć, gdzieś coś kiedyś czytałem, niewykluczone, iż nie wynika to z jakiejś ustawy a wynika z planu zagospodarowania numerów http://www.bip.uke.gov.pl/bipurtip/wai.jsp?place=Lead07&news_cat_id=27&news_id=57&layout=11&page=text  akurat walczę z tym problemem i to co udało mi się ustalić to:
- nie można przypisać abonentowi voip numeru przeznaczonego dla abonentów sieci stacjonarnych,
- można przenieść voip->voip,
- nie można przenieść numeru ipfon do innego operatora(do gts) bo nie ma takich możliwości technicznych, przynajmniej takie jest stanowisko gts.
To, że są to oddzielne podmioty, to nie oznacza, że nie mozna czegoś takiego zrobić. Zwłaszcza że firma, z której usług korzystają wszystkie te podmioty, jest tą samą firmą, która świadczy usługi IPFON-a...

Domyślam się jakie jest stanowisko ipfon i poczekam, aż ipfon sam je przedstawi.

Pozdrawiam BAS
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #6 : Poniedziałek, 14 Maj 2007, 13:46:56 »

Witaj raj,

Bardzo dziękuję za Twoje chęci i wysiłek włożone w napisanie tego posta. Postaram się do tego ustosunkować.

1) Przenoszenie numerów. Wydaje mi się, że umożliwienie przenoszenia numerów od innych operatorów do IPFON-a jest rzeczą do załatwienia w absolutnie pierwszej kolejności. Z tego co widzę na forum, wiele osób jest w takiej sytuacji co ja - że chętnie już dawno zrezygnowaliby z tradycyjnego operatora PSTN, gdyby nie konieczność utrzymywania numeru do rozmów przychodzących...

Obecny stan prawny umożliwia przenoszenie numerów ABONENTOM publicznych sieci telefonicznych. Prawo telekomunikacyjne określa kto to jest ABONENT (pisemna umowa, prawo do lokalu itp) oraz to są publiczne sieci telefoniczne. Usługa VoIP nie jest publiczną usługą telefoniczną i dlatego w tym momencie nie "łapie" się pod to.

Oprócz tego dochodzi brak szczegółowych regulacji samego procesu przenoszenia numerów (dopiero myśli się o stworzeniu Centralnej Bazy Danych Numerów Przeniesionych). Aby móc przenosić numer, TP SA wymaga aby mieć punkt styku z nią w danej strefie numeracyjnej, a tym czasem operatorzy VoIP nie musieli do realizacji swoich usług budować wielu punktów styku, teoretycznie wystarczy jeden i to nie musiała być TP SA (rzadko kiedy była ) tylko operator niezależny..   


2) Wprowadzenie poczty głosowej dostępnej poprzez MWI, czy jak to się tam nazywa - w każdym razie bramki VoIP mają taką opcję, że można w nich skonfigurować adres serwera poczty głosowej, z którym bramka będzie się łączyć i pobierać wiadomości. Dostęp do skrzynki głosowej przez email/www jest bardzo fajny, ale czasami dostęp do poczty bezpośrednio z telefonu jest po prostu wygodniejszy, zwłaszcza gdy jest to telefon domowy, z którego korzystają wszyscy w rodzinie, a nie każdy np. ma e-maila i nie wie, że ktoś nagrał jakąś wiadomość...

Mamy to w planach. W tej chwili kończymy email2fax.

3) Tańsze połączenia na komórki. U większości innych operatorów VoIP w tej chwili kształtują się one na poziomie ok. 60 gr bez CLIR, a z CLIR jest jeszcze taniej. W IPFON-ie mamy 68 gr z CLIR, a 89 gr z CLIR - ta ostatnia cena to jakaś pomyłka, bo jest to drożej niż z numeru stacjonarnego w TPSA! (84 gr)

W tym temacie myślę że niedługo już się coś zmieni. Szczegóły myślę będą znane do końca tygodnia.



4) Darmowe połączenia nie tylko do numerów IPFON-a, ale do wszystkich operatorów VoIP korzystających z platformy Inotela (a jest ich sporo...) - przecież tu nie ma konieczności w ogóle przepuszczania rozmowy przez PSTN, i może się to odbywać bezposrednio po TCP/IP bramka-bramka, tak jak jest w przypadku połączeń wewnątrz IPFON-a.


Każdy z takich podmiotów prowadzi własną politykę taryfową i swój własny marketing.

5) Możliwość łączenia się z zewnątrz (z innych VoIP-ów) z abonentami IPFON-a, poprzez wykorzystanie standardowej adresacji typu nazwa_uzytkownika@sip.ipfon.pl lub numer_telefonu@sip.ipfon.pl. Kiedyś to działało, ale od pewnego czasu zostało zablokowane - Wasz serwer SIP przy próbie takiego połączenia zwraca komunikat błędu "SIP User == Number". Wystarczy zlikwidować tę blokadę. Podobnie należy umożliwić połączenia wychodzące na adresy nazwa_uzytkownika@serwer_SIP_innego_operatora - oczywiście na to, czy inny operator przyjmie takie połączenie, to już nie macie wpływu...


Od samego początku naszą usługę pomyśleliśmy jako alternatywę dla tradycyjnej telefonii, a nie jako nowość, z której korzystać będą mogli specjaliści. Wprowadzenie dzownienia po loginie w tej chwili nie jest możliwe bo cały nasz system pracuje na numerach i one są wykorzystywane nie tylko do billingowania ale także do innych spraw. Wprowadzenie tego w krótkim czasie nie jest możliwe.

6) Większa elastyczność w przypisywaniu numerów do kont SIP i kont billingowych. Co mam dokładnie na myśli?
a) możliwość dokupienia dodatkowego numeru telefonu (do tego samego konta SIP) bezpośrednio z IPFON24 - w cenniku jest taka usługa, za cenę 50 zł jednorazowo, ale nie ma jak z niej skorzystać...

W tej sprawie mozna się skontaktować z BOK, kiedyś mieliśmy to szerzej dostępne, ale wprowadzało wielu klientów w błąd, bo nie każdy wiedział iż dodatkowy numer, to tylko numer, a nie konto + numer , czyli "linii telefoniczna". My musimy wyważać zawsze prostotę usługi z jej funkcjonalnością.

b) możliwość wykupienia nowego konta SIP z nowym numerem telefonu do tego samego konta billingowego - w tej chwili nowe konto SIP jest tworzone zawsze z nowym kontem billingowym. Wiem z korespondencji z Waszym BOK-iem, że w indywidualnych przypadkach jest możliwe takie scalenie kilku kont SIP na jednym koncie billingowym, ale jest to wykonywan ręcznie przez Was - powinna być możliwość samodzielnego wyboru w IPFON24, czy konta SIP mają być przypisane do tego samego konta billingowego, czy różnych

Utrzmymanie każdego konta SIP, numeru itp  kosztuje, a my nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat, ale mamy coś takiego jak ważność konta. Z tego powodu, standardowo każde konto SIP jest billingowane na osobnym koncie billingowy i takie konto musi być doładowywane.

Dla klientów którzy dużo dzwonią możemy scalić konta w jedno konto billingowe, 


c) możliwość wykreowania nowego konta SIP (na tym samym koncie billingowym) przypisanego do tego samego numeru telefonu, co już istniejące konto (lub w ogóle bez numeru telefonu - konto byłoby tylko do wykonywania połączeń wychodzących). Chodzi mi o sytuację, gdy np. kilka osób korzystających z jednego komputera w domu (a mających wspólny numer telefonu, i płacących ze wspólnej kasy) używa softphona, każdy ma go skonfigurowanego na swoje konto - wtedy można łatwo rozróżnić w billingu, kto wykonywał które rozmowy. W obecnej sytuacji wszystkie softphony muszą być skonfigurowane na to samo konto i w billingu również wszystkie rozmowy wykazywane są na tego samego użytkownika

A nie można zrobić tak, iż każdy ma swoje konto z numerem, a na komputerze każdy z nich ma założony swój profil ze swoim softphonem ?

d) możliwość przypisywania tego samego numeru telefonu do kilku kont SIP, czyli stworzenia grupy pick-upowej. Jest np. kilku użytkowników, każdy z własnym kontem SIP i z własnym indywidualnym numerem telefonu, ale jest jeden "ogólny" numer telefonu, na który jeżeli się zadzwoni, to dzwonią wszystkie te telefony równocześnie. Innym sposobem uzyskania tego samego byłaby możliwość przekierowania połączenia z określonego numeru do kilku telefonów równolegle (dzwonienie trwa dopóki któryś nie odbierze) - widziałem u któregoś z operatorów VoIP taką opcję w panelu klienta...

Tę funkcję idealnie spełnia nasz IVR. Zachęcam do bliższego zaznajomienia się z jego możliwościami.


7) Opisywanie w billingu darmowych połączeń wykonywanych w ramach sieci IPFON (ew. całego Inotela - patrz punkt 4) jako "Wewnątrz sieci" zamiast "Lokalne" czy "Polska" - łatwiej będzie je odróżnić.

To jest do zrobienia, nawet występuje w naszym harmonogramie, ale to dość poważna operacja w systemie billingowym, która jest czasochłonna, ale nie wykluczone iż kiedyś to zrobimy. W tej chwili mamy ważniejsze prace do wykoanania. Smutny

8 ) Umożliwienie opcjonalnie (według wyboru użytkownika) wyświetlania na billingu kierunków w "tradycyjnej" postaci (tzn. "Kraków", "Warszawa" itp.) zamiast tak jak obecnie "Polska".

Tu odpowiedz jest taka jak wyżej, z tym że jej wykonanie to jeszcze więcej pracy, bo wymaga m.in. stworzenia dodatkowo az 49 kierunków, modyfikacji cenników, itp. Na razie zostanie chybatak jak jest

9) Billing wyświetlany w tym samym okienku przeglądarki zamiast otwierany w nowym (zawsze mnie to otwieranie nowego okna drażniło).

Otwieranie billingu w nowym oknie zostało zrobione na życzenie użytkowników, dlatego pewnie już tak zostanie

10) Zachowywanie w przesyłanej identyfikacji numeru "display name" konfigurowanego przez użytkownika. Jak wiadomo, CLIP składa się z dwóch części - nazwy abonenta, czyli właśnie tego "display name", które można sobie dowolnie skonfigurować w softphonie czy na bramce VoIP, oraz numeru. Mój telefon np. wyświetla to w dwu osobnych wierszach na wyświetlaczu - u góry nazwa, u dołu numer. O ile jest oczywiste, że identyfikacja numeru musi być narzucana "na sztywno" przez serwer operatora, o tyle można byłoby zachowywać nazwę wysłaną przez terminal użytkownika - jeżeli on chce przedstawiać się wszystkim, do których dzwoni (i którzy mają takie możliwości techniczne, tzn. odpowiednie telefony) jako "Jaś Kowalski", to niech tak będzie. Obecnie Wasz serwer nadpisuje nazwę użytkownika kopią numeru telefonu, czyli gdy u mnie dzwoni telefon, ja na wyświetlaczu widzę numer telefonu dwukrotnie - tak w górnym, jak i w dolnym wierszu.
Próbowaliśmy to zrobić, ale niestety nie wszystkie User Agenty (bramki, softphone) prawidłowo traktują to pole, a to powodowało powstanie luki w systemie billingowym i możliwość dzwonienia bez opłat:)

11) Zachowanie identyfikacji numeru wysyłanej przez terminal użytkownika w przypadku połączeń między własnymi numerami (na tym samym koncie). O co mi dokładnie chodzi? Otóż przykład taki - mam bramkę VoIP Linksys SPA3102. Ma ona wejście do linii PSTN i da się ją m.in. tak skonfigurować, że jeżeli przez pewien czas nie odbieram połączenia przychodzącego z linii PSTN, może ono być automatycznie przekierowane na odpowiedni numer VoIP, przy czym bramka wysyła wtedy w CLIP-ie ten numer, który odczytała z CLIP-a na linii PSTN. Chciałbym to wykorzystać do przekierowania połączenia bezpośrednio do mojej skrzynki głosowej w IPFON-ie, używając adresu nazwa_skrzynki@sip.ipfon.pl. Tylko że prawdopodobnie (nie próbowałem) wówczas Wasz serwer nadpisze numer wysłany przez bramkę moim własnym numerem telefonu i w skrzynce głosowej wszystkie połączenia będą figurowały jako przychodzące z mojego numeru. A chciałbym, aby był zachowany oryginalny numer wysłany przez bramkę...

Technicznie nie jest to w tej chwili możliwe. W przypadku przekierowania połączenie będzie identyfikowało się Twoim numerem w IPFON.

12) Udostępnienie płatności postpaid oraz umożliwienie doładowywania konta prepaid stałym zleceniem z banku (w tej chwli płacę przez Przelewy 24, gdzie za każdym razem w tytule przelewu muszę podawać inny numer transakcji, więc ustanowienie stałego zlecenia jest niemożliwe).

Można ustawić stałą płatność w banku z tym że wtedy przelew MUSI być na nasz rachunek podany na fakturze proforma (bez pośrednictwa Przelewów24.pl). W tytule płatności proszę podać nr konta billingowego  które ma być zasilone.

13) Umożliwienie włączania/wyłączania CLIR-a bezpośrednio z telefonu, poprzez jakiś prefiks przed wybieranym numerem (dla jednego połączenia) oraz poprzez kod, który włącza/wyłącza CLIR dla wszystkich następnych połączeń aż do zmiany. Takie funkcje u operatorów PSTN (nawet w tak nielubianej TPSA) są standardem... Oczywiście włączenie/wyłączenie CLIR-a przy połączeniu na komórki powinno się wiązać z odpowiednią zmianą stawki opłaty...

http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=207.0

14) O ile w standardzie SIP jest taka funkcjonalność umożliwienie wysyłania/odbierania SMS-ów. (nie wiem czy w SIP-ie to w ogóle jest, bo nie widziałem takiej funkcjonalności nigdzie ani w bramkach VoIP, ani w softphonach. W sieci PSTN chyba odbieranie SMS-ów jest realizowane poprzez CLIP-a, a wysyłanie pewnie przez zadzwonienie na numer SMSC i wysłanie w jakiś sposób - ale chyba nie przez DTMF? - treści SMS-a... - dosyć to wszystko jest pokrętne...)
Z tego co wiem, to w zakresie SMS do zrobienie jest tylko bramka sms dostępna przez WWW, ale jeśli
znasz inne możliwości, to chętnie się z nimi zapoznam,
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14 Maj 2007, 13:58:09 wysłane przez psiwek » Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 14 Maj 2007, 17:59:43 »

1) Przenoszenie numerów. [...]

Obecny stan prawny umożliwia przenoszenie numerów ABONENTOM publicznych sieci telefonicznych. Prawo telekomunikacyjne określa kto to jest ABONENT (pisemna umowa, prawo do lokalu itp) oraz to są publiczne sieci telefoniczne. Usługa VoIP nie jest publiczną usługą telefoniczną i dlatego w tym momencie nie "łapie" się pod to.

Witam,
jak się ma ta odpowiedź do tej: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=20.msg333#msg333 ?
Ja wiem, że w tej chwili nie ma możliwości przenoszenia numerów, ale jakie są szanse?
A co do abonentów, to użytkownicy komórek prepaidowch też nie są abonentami, a jednak numery przenosić można...
No i wreszcie zacytuję ze stron UKE (http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&news_cat_id=273&news_id=1610&layout=3&page=text):
"W związku z tym na obecnym etapie nie ma podstaw do stwierdzenia, że na dostawcach VoIP spoczywa prawny obowiązek przyjęcia abonenta z numerem. Natomiast dostawcy ci mają uprawnienia w tym zakresie. Jeśli potrafią to zorganizować i wykonać to dawca numeru nie może się temu przeciwstawić."

Cytuj
4) Darmowe połączenia nie tylko do numerów IPFON-a, ale do wszystkich operatorów VoIP korzystających z platformy Inotela (a jest ich sporo...) - przecież tu nie ma konieczności w ogóle przepuszczania rozmowy przez PSTN, i może się to odbywać bezposrednio po TCP/IP bramka-bramka, tak jak jest w przypadku połączeń wewnątrz IPFON-a.

Każdy z takich podmiotów prowadzi własną politykę taryfową i swój własny marketing.

Jasne, ale można się porozumieć, prawda? Np. w Krakowie kilka firm korzystających z platformy Inotela porozumiało się ze sobą i połączenia między nimi są darmowe (inna sprawa, że cenowo oferta tych firm nie jest wiele lepsza od tego co proponuje TPSA...). Moglibyście zainicjować takie porozumienie na szerszą skalę... Wśród operatorów VoIP na świecie takie rzeczy już nie są rzadkością...

Cytuj
5) Możliwość łączenia się z zewnątrz (z innych VoIP-ów) z abonentami IPFON-a, poprzez wykorzystanie standardowej adresacji typu nazwa_uzytkownika@sip.ipfon.pl lub numer_telefonu@sip.ipfon.pl. Kiedyś to działało, ale od pewnego czasu zostało zablokowane - Wasz serwer SIP przy próbie takiego połączenia zwraca komunikat błędu "SIP User == Number". Wystarczy zlikwidować tę blokadę. Podobnie należy umożliwić połączenia wychodzące na adresy nazwa_uzytkownika@serwer_SIP_innego_operatora - oczywiście na to, czy inny operator przyjmie takie połączenie, to już nie macie wpływu...

Od samego początku naszą usługę pomyśleliśmy jako alternatywę dla tradycyjnej telefonii, a nie jako nowość, z której korzystać będą mogli specjaliści. Wprowadzenie dzownienia po loginie w tej chwili nie jest możliwe bo cały nasz system pracuje na numerach i one są wykorzystywane nie tylko do billingowania ale także do innych spraw. Wprowadzenie tego w krótkim czasie nie jest możliwe.

No właśnie - alternatywę dla tradycyjnej telefonii. Jaka to alternatywa, jak bez pośrednictwa tejże właśnie tradycyjnej telefonii nie da się dodzwonić z jednego operatora VoIP do drugiego?
Wszyscy przecież - i operatorzy VoIP, i ich użytkownicy - zakładamy taki kierunek rozwoju, że coraz więcej ludzi będzie rezygnować z tradycyjnej telefonii i przechodzić na VoIP-a. Będziemy więc coraz mniej dzwonić na telefony w tradycyjnych sieciach stacjonarnych, a coraz więcej na VoIP-y. Niemożliwość zadzwonienia bezpośrednio z jednego operatora VoIP do drugiego (bezpośrednio przez Internet, bez pośrednictwa PSTN) będzie się stawać w takiej sytuacji coraz bardziej irytująca. Proponuję - pomyślcie w tym kierunku...
Przy okazji umożliwienie dzwonienia po loginie za jednym zamachem umożliwia (przynajmniej częściowo) to, co zasugerowałem w punkcie 4 - darmowe dzwonienie z jednego operatora do drugiego. Może to jest przyczyna, dla której nie chcecie tego udostępnić? Bo jeszcze raz podkreślam, że kiedyś działało (sprawdzałem...)
Zawsze można oczywiście dzwonić bezposrednio z bramki na bramkę po numerze IP, ale to likwiduje mobilność VoIP-a...

Cytuj
b) możliwość wykupienia nowego konta SIP z nowym numerem telefonu do tego samego konta billingowego - w tej chwili nowe konto SIP jest tworzone zawsze z nowym kontem billingowym. Wiem z korespondencji z Waszym BOK-iem, że w indywidualnych przypadkach jest możliwe takie scalenie kilku kont SIP na jednym koncie billingowym, ale jest to wykonywan ręcznie przez Was - powinna być możliwość samodzielnego wyboru w IPFON24, czy konta SIP mają być przypisane do tego samego konta billingowego, czy różnych

Utrzmymanie każdego konta SIP, numeru itp  kosztuje, a my nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat, ale mamy coś takiego jak ważność konta. Z tego powodu, standardowo każde konto SIP jest billingowane na osobnym koncie billingowy i takie konto musi być doładowywane.

Dla klientów którzy dużo dzwonią możemy scalić konta w jedno konto billingowe, 

Można byłoby wprowadzić jako alternatywę miesięczną opłatę za utrzymanie takiego dodatkowego konta, jeżeli ktoś wydaje miesięcznie mniej niż ileś tam na połaczenia. Taka opłata to nie byłoby chyba więcej niż kilka złotych...

Cytuj
c) możliwość wykreowania nowego konta SIP (na tym samym koncie billingowym) przypisanego do tego samego numeru telefonu, co już istniejące konto (lub w ogóle bez numeru telefonu - konto byłoby tylko do wykonywania połączeń wychodzących). Chodzi mi o sytuację, gdy np. kilka osób korzystających z jednego komputera w domu (a mających wspólny numer telefonu, i płacących ze wspólnej kasy) używa softphona, każdy ma go skonfigurowanego na swoje konto - wtedy można łatwo rozróżnić w billingu, kto wykonywał które rozmowy. W obecnej sytuacji wszystkie softphony muszą być skonfigurowane na to samo konto i w billingu również wszystkie rozmowy wykazywane są na tego samego użytkownika

A nie można zrobić tak, iż każdy ma swoje konto z numerem, a na komputerze każdy z nich ma założony swój profil ze swoim softphonem ?

To miałoby sens tylkow sytuacji, gdy wszystkie te konta byłyby na tym samym koncie billingowym (wyraźnie zaznaczałem - wspólna kasa), co odsyła nas z powrotem do poprzedniego punktu. Często jest tak, że jedna osoba w domu dzwoni niewiele, a druga dużo, dlatego doładowywanie kilku osobnych kont billingowych prowadzi do "zamrażania" na nich kasy, której potem się nie wykorzysta. Chyba, że udostępnicie możliwość transferu pieniędzy z jednego konta billingowego na inne, jak to ostatnio zaczynają robić operatorzy komórkowi w odniesieniu do swoich prepaidów...

Cytuj
d) możliwość przypisywania tego samego numeru telefonu do kilku kont SIP, czyli stworzenia grupy pick-upowej. Jest np. kilku użytkowników, każdy z własnym kontem SIP i z własnym indywidualnym numerem telefonu, ale jest jeden "ogólny" numer telefonu, na który jeżeli się zadzwoni, to dzwonią wszystkie te telefony równocześnie. Innym sposobem uzyskania tego samego byłaby możliwość przekierowania połączenia z określonego numeru do kilku telefonów równolegle (dzwonienie trwa dopóki któryś nie odbierze) - widziałem u któregoś z operatorów VoIP taką opcję w panelu klienta...

Tę funkcję idealnie spełnia nasz IVR. Zachęcam do bliższego zaznajomienia się z jego możliwościami.

Niestety nie spełnia. Zapoznałem się z możliwościami i jest tam tylko możliwość stworzenia grupy huntingowej (IVR List), a mnie chodzi o grupę pick-upową, czyli dzwonienie przychodzi na wszystkie telefony w grupie *równocześnie*, a nie po kolei. Tak jak pisałem, widzę dwa warianty realizacji czegoś takiego: a) mozliwość przypisania tego samego numeru telefonu do więcej niż jednego konta SIP; b) możliwość przekierowania połaczenia przychodzącego na określony numer do kilku telefonów *naraz*.

Tak jeszcze przy okazji, zrealizowanie w systemie IPFON24 powyższych opcji dałoby bardzo wygodne narzędzie małym firmom korzystającym z usług IPFON-a do zarządzania użytkownikami w ramach swojej firmy - w razie potrzeby można byłoby łatwo dodawać uprawnienia dla nowych użytkowników, usuwać ich itp. bez konieczności doładowywania za każdym razem nowych kont billingowych (a co z pieniędzmi gdy się usunie konto?), generowania nowych numerów telefonów itp. i równocześnie mieć cały czas podgląd na billingu kto ile rozmawiał...

Cytuj
7) Opisywanie w billingu darmowych połączeń wykonywanych w ramach sieci IPFON (ew. całego Inotela - patrz punkt 4) jako "Wewnątrz sieci" zamiast "Lokalne" czy "Polska" - łatwiej będzie je odróżnić.

To jest do zrobienia, nawet występuje w naszym harmonogramie, ale to dość poważna operacja w systemie billingowym, która jest czasochłonna, ale nie wykluczone iż kiedyś to zrobimy. W tej chwili mamy ważniejsze prace do wykoanania. Smutny

8 ) Umożliwienie opcjonalnie (według wyboru użytkownika) wyświetlania na billingu kierunków w "tradycyjnej" postaci (tzn. "Kraków", "Warszawa" itp.) zamiast tak jak obecnie "Polska".

Tu odpowiedz jest taka jak wyżej, z tym że jej wykonanie to jeszcze więcej pracy, bo wymaga m.in. stworzenia dodatkowo az 49 kierunków, modyfikacji cenników, itp. Na razie zostanie chybatak jak jest

A nie dałoby się tego rozwiązać - bez ruszania systemu billingowego - jedną warstwą middlewaru, który ciągnąłby dane z systemu billingowego, a następnie łączył z danymi z aktualnej bazy numerów IPFON-a (w przypadku punktu 7) lub z trywialną tablicą przypisań numerów kierunkowych do miejscowości (w przypadku punktu 8 ) i po ew. odpowiedniej modyfikacji opisu kierunku pchał do serwera WWW? To jest do zrobienia w jeden dzień dla kogoś umiejącego pisać elementarne aplikacje bazodanowe. O wiele bardziej skomplikowane rzeczy pisałem...

Cytuj
9) Billing wyświetlany w tym samym okienku przeglądarki zamiast otwierany w nowym (zawsze mnie to otwieranie nowego okna drażniło).

Otwieranie billingu w nowym oknie zostało zrobione na życzenie użytkowników, dlatego pewnie już tak zostanie

A nie można zrobić odpowiedniej preferencji w ustawieniach w IPFON24 - tak albo tak? To już nie dzień, a 15 minut roboty dla programisty aplikacji webowych...

Cytuj
10) Zachowywanie w przesyłanej identyfikacji numeru "display name" konfigurowanego przez użytkownika. [...]
Próbowaliśmy to zrobić, ale niestety nie wszystkie User Agenty (bramki, softphone) prawidłowo traktują to pole, a to powodowało powstanie luki w systemie billingowym i możliwość dzwonienia bez opłat:)

Na moje oko dziwne... Display name ma mieć wpływ na billingi? Przecież to powinno służyć tylko do prezentacji i do niczego więcej...
No ale skoro tak to trudno...

Cytuj
11) Zachowanie identyfikacji numeru wysyłanej przez terminal użytkownika w przypadku połączeń między własnymi numerami (na tym samym koncie).
[...]

Technicznie nie jest to w tej chwili możliwe. W przypadku przekierowania połączenie będzie identyfikowało się Twoim numerem w IPFON.

A szkoda.
Jedyne wyjście w takim razie, jak rozumiem, to przekierowywać połaczenie
na poziomie PSTN na mój numer w IPFON-ie (i wtedy niestety płacić za to przekierowane połączenie - a tego chciałem uniknąc... Smutny) bo wtedy identyfikuje się prawidłowy numer... Nie ma wyjścia, tak czy tak musisz zapłacić TPSA... Smutny

Cytuj
13) Umożliwienie włączania/wyłączania CLIR-a bezpośrednio z telefonu, poprzez jakiś prefiks przed wybieranym numerem (dla jednego połączenia) oraz poprzez kod, który włącza/wyłącza CLIR dla wszystkich następnych połączeń aż do zmiany. Takie funkcje u operatorów PSTN (nawet w tak nielubianej TPSA) są standardem... Oczywiście włączenie/wyłączenie CLIR-a przy połączeniu na komórki powinno się wiązać z odpowiednią zmianą stawki opłaty...

http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=207.0

Wypróbowałem ten prefiks 9 przy dzwonieniu na komórki.
Za pierwszym razem po odebraniu na komórce połaczenia nie było nic słychać ani w jedną, ani w drugą stronę (a rozmowa oczywiście była traktowana jako odebrana). Za drugim razem były duże opóźnienia - jak powiedziałem coś do słuchawki telefonu w IPFON-ie, słyszałem się na komórce coś ok. pól sekundy później i to jeszcze z echem. W tym samym czasie "normalne" połaczenia na komórki (bez dziewiątki na początku) działały bez zarzutu. Coś jeszcze chyba musicie w tym zakresie poprawić.

Cytuj
14) O ile w standardzie SIP jest taka funkcjonalność umożliwienie wysyłania/odbierania SMS-ów. (nie wiem czy w SIP-ie to w ogóle jest, bo [...]
Z tego co wiem, to w zakresie SMS do zrobienie jest tylko bramka sms dostępna przez WWW, ale jeśli
znasz inne możliwości, to chętnie się z nimi zapoznam,

No właśnie tak jak pisałem - sam nie wiem czy protokół SIP przewiduje coś takiego jak SMS. Jeżeli tak to trzeba zrobić tak jak jest w protokole. Jeżeli nie, to trzeba zobaczyć jak są zrobione SMS-y w telefonii stacjonarnej i sprawdzić, czy da się zrobić w taki sam sposób. A jak nie to trudno - w końcu SMS-y w telefonii stacjonarnej są niekonieczne, dla mnie to zawsze była usługa kojarząca się z komórkami.
A bramka SMS przez WWW (albo i przez maila - to czasami znacznie wygodniejsze) swoją drogą mogłaby być...
Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #8 : Poniedziałek, 14 Maj 2007, 18:29:36 »

1) Przenoszenie numerów. [...]

Obecny stan prawny umożliwia przenoszenie numerów ABONENTOM publicznych sieci telefonicznych. Prawo telekomunikacyjne określa kto to jest ABONENT (pisemna umowa, prawo do lokalu itp) oraz to są publiczne sieci telefoniczne. Usługa VoIP nie jest publiczną usługą telefoniczną i dlatego w tym momencie nie "łapie" się pod to.

Witam,
jak się ma ta odpowiedź do tej: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=20.msg333#msg333 ?
Ja wiem, że w tej chwili nie ma możliwości przenoszenia numerów, ale jakie są szanse?
A co do abonentów, to użytkownicy komórek prepaidowch też nie są abonentami, a jednak numery przenosić można...
No i wreszcie zacytuję ze stron UKE (http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&news_cat_id=273&news_id=1610&layout=3&page=text):
"W związku z tym na obecnym etapie nie ma podstaw do stwierdzenia, że na dostawcach VoIP spoczywa prawny obowiązek przyjęcia abonenta z numerem. Natomiast dostawcy ci mają uprawnienia w tym zakresie. Jeśli potrafią to zorganizować i wykonać to dawca numeru nie może się temu przeciwstawić."

Byłem na spotkaniu w UKe nt. przenoszalności numerów i nie zauważyłem silnego głosu ze strony UKe w tej sprawie, gdy przedstawiciele operatorów podważali możliwość przenoszenia numerów, co więcej podważali nawet możliwość przydzielania numerów geograficznych operatorom VoIP, jeśli wg nich numerację geograficzną VoIP ma nielegalnie to tym bardziej nie ma mowy tu o przenoszalności.



Cytuj
4) Darmowe połączenia nie tylko do numerów IPFON-a, ale do wszystkich operatorów VoIP korzystających z platformy Inotela (a jest ich sporo...) - przecież tu nie ma konieczności w ogóle przepuszczania rozmowy przez PSTN, i może się to odbywać bezposrednio po TCP/IP bramka-bramka, tak jak jest w przypadku połączeń wewnątrz IPFON-a.

Każdy z takich podmiotów prowadzi własną politykę taryfową i swój własny marketing.

Jasne, ale można się porozumieć, prawda? Np. w Krakowie kilka firm korzystających z platformy Inotela porozumiało się ze sobą i połączenia między nimi są darmowe (inna sprawa, że cenowo oferta tych firm nie jest wiele lepsza od tego co proponuje TPSA...). Moglibyście zainicjować takie porozumienie na szerszą skalę... Wśród operatorów VoIP na świecie takie rzeczy już nie są rzadkością...
Właśnie, to jest porozumie 4 odrębnych podmiotów zawarte dobrowolnie przez nich.

Cytuj
5) Możliwość łączenia się z zewnątrz (z innych VoIP-ów) z abonentami IPFON-a, poprzez wykorzystanie standardowej adresacji typu nazwa_uzytkownika@sip.ipfon.pl lub numer_telefonu@sip.ipfon.pl. Kiedyś to działało, ale od pewnego czasu zostało zablokowane - Wasz serwer SIP przy próbie takiego połączenia zwraca komunikat błędu "SIP User == Number". Wystarczy zlikwidować tę blokadę. Podobnie należy umożliwić połączenia wychodzące na adresy nazwa_uzytkownika@serwer_SIP_innego_operatora - oczywiście na to, czy inny operator przyjmie takie połączenie, to już nie macie wpływu...

Od samego początku naszą usługę pomyśleliśmy jako alternatywę dla tradycyjnej telefonii, a nie jako nowość, z której korzystać będą mogli specjaliści. Wprowadzenie dzownienia po loginie w tej chwili nie jest możliwe bo cały nasz system pracuje na numerach i one są wykorzystywane nie tylko do billingowania ale także do innych spraw. Wprowadzenie tego w krótkim czasie nie jest możliwe.

No właśnie - alternatywę dla tradycyjnej telefonii. Jaka to alternatywa, jak bez pośrednictwa tejże właśnie tradycyjnej telefonii nie da się dodzwonić z jednego operatora VoIP do drugiego?
Wszyscy przecież - i operatorzy VoIP, i ich użytkownicy - zakładamy taki kierunek rozwoju, że coraz więcej ludzi będzie rezygnować z tradycyjnej telefonii i przechodzić na VoIP-a. Będziemy więc coraz mniej dzwonić na telefony w tradycyjnych sieciach stacjonarnych, a coraz więcej na VoIP-y. Niemożliwość zadzwonienia bezpośrednio z jednego operatora VoIP do drugiego (bezpośrednio przez Internet, bez pośrednictwa PSTN) będzie się stawać w takiej sytuacji coraz bardziej irytująca. Proponuję - pomyślcie w tym kierunku...
Przy okazji umożliwienie dzwonienia po loginie za jednym zamachem umożliwia (przynajmniej częściowo) to, co zasugerowałem w punkcie 4 - darmowe dzwonienie z jednego operatora do drugiego. Może to jest przyczyna, dla której nie chcecie tego udostępnić? Bo jeszcze raz podkreślam, że kiedyś działało (sprawdzałem...)
Zawsze można oczywiście dzwonić bezposrednio z bramki na bramkę po numerze IP, ale to likwiduje mobilność VoIP-a...
Proszę spojrzeć na prostotę korzystania z usługi i powszechność numerów telefonicznych. Do ile osoób mozna by dzwonić po loginie? Nie wykluczam, iż za jakiś czas wprowadzimy taką opcję, ale w tej chwili jeszcze mamy inne prace do wykonania.
Cytuj
b) możliwość wykupienia nowego konta SIP z nowym numerem telefonu do tego samego konta billingowego - w tej chwili nowe konto SIP jest tworzone zawsze z nowym kontem billingowym. Wiem z korespondencji z Waszym BOK-iem, że w indywidualnych przypadkach jest możliwe takie scalenie kilku kont SIP na jednym koncie billingowym, ale jest to wykonywan ręcznie przez Was - powinna być możliwość samodzielnego wyboru w IPFON24, czy konta SIP mają być przypisane do tego samego konta billingowego, czy różnych

Utrzymanie każdego konta SIP, numeru itp  kosztuje, a my nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat, ale mamy coś takiego jak ważność konta. Z tego powodu, standardowo każde konto SIP jest billingowane na osobnym koncie billingowy i takie konto musi być doładowywane.

Dla klientów którzy dużo dzwonią możemy scalić konta w jedno konto billingowe, 

Można byłoby wprowadzić jako alternatywę miesięczną opłatę za utrzymanie takiego dodatkowego konta, jeżeli ktoś wydaje miesięcznie mniej niż ileś tam na połączenia. Taka opłata to nie byłoby chyba więcej niż kilka złotych...
Oczywiście że można, tylko to dodatkowa komplikacja usługi, która dotyczyła by wszystkich. a rozwiązałaby pojedynczy coś specyficzny przypadek.
Cytuj
c) możliwość wykreowania nowego konta SIP (na tym samym koncie billingowym) przypisanego do tego samego numeru telefonu, co już istniejące konto (lub w ogóle bez numeru telefonu - konto byłoby tylko do wykonywania połączeń wychodzących). Chodzi mi o sytuację, gdy np. kilka osób korzystających z jednego komputera w domu (a mających wspólny numer telefonu, i płacących ze wspólnej kasy) używa softphona, każdy ma go skonfigurowanego na swoje konto - wtedy można łatwo rozróżnić w billingu, kto wykonywał które rozmowy. W obecnej sytuacji wszystkie softphony muszą być skonfigurowane na to samo konto i w billingu również wszystkie rozmowy wykazywane są na tego samego użytkownika

A nie można zrobić tak, iż każdy ma swoje konto z numerem, a na komputerze każdy z nich ma założony swój profil ze swoim softphonem ?

To miałoby sens tylkow sytuacji, gdy wszystkie te konta byłyby na tym samym koncie billingowym (wyraźnie zaznaczałem - wspólna kasa), co odsyła nas z powrotem do poprzedniego punktu. Często jest tak, że jedna osoba w domu dzwoni niewiele, a druga dużo, dlatego doładowywanie kilku osobnych kont billingowych prowadzi do "zamrażania" na nich kasy, której potem się nie wykorzysta. Chyba, że udostępnicie możliwość transferu pieniędzy z jednego konta billingowego na inne, jak to ostatnio zaczynają robić operatorzy komórkowi w odniesieniu do swoich prepaidów...
Utrzymanie konta w IPFON to wydatek 10 zł miesięcznie z przeznaczeniem tej kwoty na rozmowy. To nie jest kwota, której nie mozna zapłacić za posiadania swojego numeru. A jeśli ktoś nie chce jej ponosić, to zawsze moze rozlicza się między sobą wg billingu.
Cytuj
d) możliwość przypisywania tego samego numeru telefonu do kilku kont SIP, czyli stworzenia grupy pick-upowej. Jest np. kilku użytkowników, każdy z własnym kontem SIP i z własnym indywidualnym numerem telefonu, ale jest jeden "ogólny" numer telefonu, na który jeżeli się zadzwoni, to dzwonią wszystkie te telefony równocześnie. Innym sposobem uzyskania tego samego byłaby możliwość przekierowania połączenia z określonego numeru do kilku telefonów równolegle (dzwonienie trwa dopóki któryś nie odbierze) - widziałem u któregoś z operatorów VoIP taką opcję w panelu klienta...

Tę funkcję idealnie spełnia nasz IVR. Zachęcam do bliższego zaznajomienia się z jego możliwościami.

Niestety nie spełnia. Zapoznałem się z możliwościami i jest tam tylko możliwość stworzenia grupy huntingowej (IVR List), a mnie chodzi o grupę pick-upową, czyli dzwonienie przychodzi na wszystkie telefony w grupie *równocześnie*, a nie po kolei. Tak jak pisałem, widzę dwa warianty realizacji czegoś takiego: a) mozliwość przypisania tego samego numeru telefonu do więcej niż jednego konta SIP; b) możliwość przekierowania połaczenia przychodzącego na określony numer do kilku telefonów *naraz*.
W takim razie mozna to zrealizować ustawiając to samo konto SIP z numerem na kilku bramkach jednocześnie, wtedy działa to jak idealna grupa pick-upowa.

Tak jeszcze przy okazji, zrealizowanie w systemie IPFON24 powyższych opcji dałoby bardzo wygodne narzędzie małym firmom korzystającym z usług IPFON-a do zarządzania użytkownikami w ramach swojej firmy - w razie potrzeby można byłoby łatwo dodawać uprawnienia dla nowych użytkowników, usuwać ich itp. bez konieczności doładowywania za każdym razem nowych kont billingowych (a co z pieniędzmi gdy się usunie konto?), generowania nowych numerów telefonów itp. i równocześnie mieć cały czas podgląd na billingu kto ile rozmawiał...
W tej chwili tak to działa, mozna usunąć użytkownika (konto SIP) a stan konta zostanie, numer zostanie itp. i w to miejsce założyć nowe konto SIP do starego konta billingowego.

Cytuj
7) Opisywanie w billingu darmowych połączeń wykonywanych w ramach sieci IPFON (ew. całego Inotela - patrz punkt 4) jako "Wewnątrz sieci" zamiast "Lokalne" czy "Polska" - łatwiej będzie je odróżnić.

To jest do zrobienia, nawet występuje w naszym harmonogramie, ale to dość poważna operacja w systemie billingowym, która jest czasochłonna, ale nie wykluczone iż kiedyś to zrobimy. W tej chwili mamy ważniejsze prace do wykoanania. Smutny

8 ) Umożliwienie opcjonalnie (według wyboru użytkownika) wyświetlania na billingu kierunków w "tradycyjnej" postaci (tzn. "Kraków", "Warszawa" itp.) zamiast tak jak obecnie "Polska".

Tu odpowiedz jest taka jak wyżej, z tym że jej wykonanie to jeszcze więcej pracy, bo wymaga m.in. stworzenia dodatkowo az 49 kierunków, modyfikacji cenników, itp. Na razie zostanie chybatak jak jest

A nie dałoby się tego rozwiązać - bez ruszania systemu billingowego - jedną warstwą middlewaru, który ciągnąłby dane z systemu billingowego, a następnie łączył z danymi z aktualnej bazy numerów IPFON-a (w przypadku punktu 7) lub z trywialną tablicą przypisań numerów kierunkowych do miejscowości (w przypadku punktu 8 ) i po ew. odpowiedniej modyfikacji opisu kierunku pchał do serwera WWW? To jest do zrobienia w jeden dzień dla kogoś umiejącego pisać elementarne aplikacje bazodanowe. O wiele bardziej skomplikowane rzeczy pisałem...

każda zmiana nawet z zewnątrz wyglądająca na błahą zabiera czas, bo same testy czy po zmianie czy wszystko jest OK, zabiera dużo czasu. Nie będziemy w tym momencie dokonywać takich ruchów, które nie wnoszą żadnej nowej funkcjonalności, a zmieniają tylko sposób prezentacji danych w billingu, a do ich wykonania trzeba zmieniać system billingowy. Smutny

Cytuj
9) Billing wyświetlany w tym samym okienku przeglądarki zamiast otwierany w nowym (zawsze mnie to otwieranie nowego okna drażniło).

Otwieranie billingu w nowym oknie zostało zrobione na życzenie użytkowników, dlatego pewnie już tak zostanie

A nie można zrobić odpowiedniej preferencji w ustawieniach w IPFON24 - tak albo tak? To już nie dzień, a 15 minut roboty dla programisty aplikacji webowych...

Cytuj
10) Zachowywanie w przesyłanej identyfikacji numeru "display name" konfigurowanego przez użytkownika. [...]
Próbowaliśmy to zrobić, ale niestety nie wszystkie User Agenty (bramki, softphone) prawidłowo traktują to pole, a to powodowało powstanie luki w systemie billingowym i możliwość dzwonienia bez opłat:)

Na moje oko dziwne... Display name ma mieć wpływ na billingi? Przecież to powinno służyć tylko do prezentacji i do niczego więcej...
No ale skoro tak to trudno...

Cytuj
11) Zachowanie identyfikacji numeru wysyłanej przez terminal użytkownika w przypadku połączeń między własnymi numerami (na tym samym koncie).
[...]

Technicznie nie jest to w tej chwili możliwe. W przypadku przekierowania połączenie będzie identyfikowało się Twoim numerem w IPFON.

A szkoda.
Jedyne wyjście w takim razie, jak rozumiem, to przekierowywać połaczenie
na poziomie PSTN na mój numer w IPFON-ie (i wtedy niestety płacić za to przekierowane połączenie - a tego chciałem uniknąc... Smutny) bo wtedy identyfikuje się prawidłowy numer... Nie ma wyjścia, tak czy tak musisz zapłacić TPSA... Smutny

Cytuj
13) Umożliwienie włączania/wyłączania CLIR-a bezpośrednio z telefonu, poprzez jakiś prefiks przed wybieranym numerem (dla jednego połączenia) oraz poprzez kod, który włącza/wyłącza CLIR dla wszystkich następnych połączeń aż do zmiany. Takie funkcje u operatorów PSTN (nawet w tak nielubianej TPSA) są standardem... Oczywiście włączenie/wyłączenie CLIR-a przy połączeniu na komórki powinno się wiązać z odpowiednią zmianą stawki opłaty...

http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=207.0

Wypróbowałem ten prefiks 9 przy dzwonieniu na komórki.
Za pierwszym razem po odebraniu na komórce połaczenia nie było nic słychać ani w jedną, ani w drugą stronę (a rozmowa oczywiście była traktowana jako odebrana). Za drugim razem były duże opóźnienia - jak powiedziałem coś do słuchawki telefonu w IPFON-ie, słyszałem się na komórce coś ok. pól sekundy później i to jeszcze z echem. W tym samym czasie "normalne" połaczenia na komórki (bez dziewiątki na początku) działały bez zarzutu. Coś jeszcze chyba musicie w tym zakresie poprawić.

Dodanie 9 przed numerem nie różni się niczym od standardowo włączonej opcji kierowanie połączeń na komórki bez prezentacji i rozliczanych wg niższej stawki. Sama więc 9 nic tu nie zmienia, bo to tylko inny sposób dojścia do tego samego rezultatu, albo zaznaczenie odpowiedniej opcji w ipfon24, co oznacza właśnie doklejanie 9 automatycznie albo doklejenie jej ręcznie.

Cytuj
14) O ile w standardzie SIP jest taka funkcjonalność umożliwienie wysyłania/odbierania SMS-ów. (nie wiem czy w SIP-ie to w ogóle jest, bo [...]
Z tego co wiem, to w zakresie SMS do zrobienie jest tylko bramka sms dostępna przez WWW, ale jeśli
znasz inne możliwości, to chętnie się z nimi zapoznam,

No właśnie tak jak pisałem - sam nie wiem czy protokół SIP przewiduje coś takiego jak SMS. Jeżeli tak to trzeba zrobić tak jak jest w protokole. Jeżeli nie, to trzeba zobaczyć jak są zrobione SMS-y w telefonii stacjonarnej i sprawdzić, czy da się zrobić w taki sam sposób. A jak nie to trudno - w końcu SMS-y w telefonii stacjonarnej są niekonieczne, dla mnie to zawsze była usługa kojarząca się z komórkami.
A bramka SMS przez WWW (albo i przez maila - to czasami znacznie wygodniejsze) swoją drogą mogłaby być...

« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14 Maj 2007, 19:42:50 wysłane przez psiwek » Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 14 Maj 2007, 21:43:02 »

Nie żebym się czepiał, ale...


Cytuj
c) możliwość wykreowania nowego konta SIP (na tym samym koncie billingowym) przypisanego do tego samego numeru telefonu, co już istniejące konto (lub w ogóle bez numeru telefonu - konto byłoby tylko do wykonywania połączeń wychodzących). Chodzi mi o sytuację, gdy np. kilka osób korzystających z jednego komputera w domu (a mających wspólny numer telefonu, i płacących ze wspólnej kasy) używa softphona, każdy ma go skonfigurowanego na swoje konto - wtedy można łatwo rozróżnić w billingu, kto wykonywał które rozmowy. W obecnej sytuacji wszystkie softphony muszą być skonfigurowane na to samo konto i w billingu również wszystkie rozmowy wykazywane są na tego samego użytkownika

A nie można zrobić tak, iż każdy ma swoje konto z numerem, a na komputerze każdy z nich ma założony swój profil ze swoim softphonem ?

To miałoby sens tylkow sytuacji, gdy wszystkie te konta byłyby na tym samym koncie billingowym (wyraźnie zaznaczałem - wspólna kasa), co odsyła nas z powrotem do poprzedniego punktu. Często jest tak, że jedna osoba w domu dzwoni niewiele, a druga dużo, dlatego doładowywanie kilku osobnych kont billingowych prowadzi do "zamrażania" na nich kasy, której potem się nie wykorzysta. Chyba, że udostępnicie możliwość transferu pieniędzy z jednego konta billingowego na inne, jak to ostatnio zaczynają robić operatorzy komórkowi w odniesieniu do swoich prepaidów...
Utrzymanie konta w IPFON to wydatek 10 zł miesięcznie z przeznaczeniem tej kwoty na rozmowy. To nie jest kwota, której nie mozna zapłacić za posiadania swojego numeru. A jeśli ktoś nie chce jej ponosić, to zawsze moze rozlicza się między sobą wg billingu.

10 zł razy liczba osób w rodzinie. W przypadku rodziny pięciooosobowej utrzymanie pięciu kont w IPFON kosztowałoby 50 zł. Jeżeli z tych 5 osób tylko jedna faktycznie wydzwania swoje 10 zł, a pozostałe po 1-2 zł? A "rozliczanie się między sobą" nie wchodzi w grę,  bo pieniądze i tak de facto idą z jednej kieszeni. Podobnie jak w przypadku firmy i iluś tam pracowników - to też będzie 10 zł razy liczba pracowników, nie każdy tyle wydzwoni, a wszystkie pieniądze i tak są firmy, natomiast chodzi o rozliczenie kto ile dzwonił do celów wewnętrznych...

Cytuj
Cytuj
d) możliwość przypisywania tego samego numeru telefonu do kilku kont SIP, czyli stworzenia grupy pick-upowej. Jest np. kilku użytkowników, każdy z własnym kontem SIP i z własnym indywidualnym numerem telefonu, ale jest jeden "ogólny" numer telefonu, na który jeżeli się zadzwoni, to dzwonią wszystkie te telefony równocześnie. Innym sposobem uzyskania tego samego byłaby możliwość przekierowania połączenia z określonego numeru do kilku telefonów równolegle (dzwonienie trwa dopóki któryś nie odbierze) - widziałem u któregoś z operatorów VoIP taką opcję w panelu klienta...

Tę funkcję idealnie spełnia nasz IVR. Zachęcam do bliższego zaznajomienia się z jego możliwościami.

Niestety nie spełnia. Zapoznałem się z możliwościami i jest tam tylko możliwość stworzenia grupy huntingowej (IVR List), a mnie chodzi o grupę pick-upową, czyli dzwonienie przychodzi na wszystkie telefony w grupie *równocześnie*, a nie po kolei. Tak jak pisałem, widzę dwa warianty realizacji czegoś takiego: a) mozliwość przypisania tego samego numeru telefonu do więcej niż jednego konta SIP; b) możliwość przekierowania połaczenia przychodzącego na określony numer do kilku telefonów *naraz*.
W takim razie mozna to zrealizować ustawiając to samo konto SIP z numerem na kilku bramkach jednocześnie, wtedy działa to jak idealna grupa pick-upowa.

Tak, wiem, już dawno próbowałem i bardzo mi się podoba ta właściwość VoIP-a . Ale np. w firmie może się przydać, aby każdy pracownik miał swoje konto ze swoim numerem, a oprócz tego jeden numer wspólny, na który można zadzwonić do wszystkich...

Cytuj
Cytuj
7) Opisywanie w billingu darmowych połączeń wykonywanych w ramach sieci IPFON (ew. całego Inotela - patrz punkt 4) jako "Wewnątrz sieci" zamiast "Lokalne" czy "Polska" - łatwiej będzie je odróżnić.

To jest do zrobienia, nawet występuje w naszym harmonogramie, ale to dość poważna operacja w systemie billingowym, która jest czasochłonna, ale nie wykluczone iż kiedyś to zrobimy. W tej chwili mamy ważniejsze prace do wykoanania. Smutny

8 ) Umożliwienie opcjonalnie (według wyboru użytkownika) wyświetlania na billingu kierunków w "tradycyjnej" postaci (tzn. "Kraków", "Warszawa" itp.) zamiast tak jak obecnie "Polska".

Tu odpowiedz jest taka jak wyżej, z tym że jej wykonanie to jeszcze więcej pracy, bo wymaga m.in. stworzenia dodatkowo az 49 kierunków, modyfikacji cenników, itp. Na razie zostanie chybatak jak jest

A nie dałoby się tego rozwiązać - bez ruszania systemu billingowego - jedną warstwą middlewaru, który ciągnąłby dane z systemu billingowego, a następnie łączył z danymi z aktualnej bazy numerów IPFON-a (w przypadku punktu 7) lub z trywialną tablicą przypisań numerów kierunkowych do miejscowości (w przypadku punktu 8 ) i po ew. odpowiedniej modyfikacji opisu kierunku pchał do serwera WWW? To jest do zrobienia w jeden dzień dla kogoś umiejącego pisać elementarne aplikacje bazodanowe. O wiele bardziej skomplikowane rzeczy pisałem...

każda zmiana nawet z zewnątrz wyglądająca na błahą zabiera czas, bo same testy czy po zmianie czy wszystko jest OK, zabiera dużo czasu. Nie będziemy w tym momencie dokonywać takich ruchów, które nie wnoszą żadnej nowej funkcjonalności, a zmieniają tylko sposób prezentacji danych w billingu, a do ich wykonania trzeba zmieniać system billingowy. Smutny

Pisząc o tym, że jest to do zrobienia w jeden dzień, oceniałem to na własne możliwości . Ja pisze aplikacje bazodanowe i wiem, ile to wymaga roboty. Tutaj zmiana byłaby tylko w warstwie prezentacyjnej, bez ruszania systemu billingowego, i skrypt służący do tego naprawdę ja sam byłbym w stanie napisać w jeden dzień. A skoro to dotyczy tylko warstwy prezentacyjnej, przetestować wystarczy na jednym billingu - jak na jednym będzie działać, to na wszystkich będzie działać, to jest prosta zamiana fragmentu stringa w oparciu o warunki okreslone przez dane ciagniete z zewnetrznych tabel... Naprawde kosmetyczna sprawa.

Ale to wszystko i tak w tym momencie jest mało istotne bo mam znacznie powązniejszy problem z IPFON-em - zob. http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=327.0
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14 Maj 2007, 21:51:46 wysłane przez raj » Zgłoś do moderatora   Zapisane
raj
Jr. Member
**
Wiadomości: 70


WWW
« Odpowiedz #10 : Wtorek, 15 Maj 2007, 16:06:34 »

14) O ile w standardzie SIP jest taka funkcjonalność umożliwienie wysyłania/odbierania SMS-ów. (nie wiem czy w SIP-ie to w ogóle jest, bo nie widziałem takiej funkcjonalności nigdzie ani w bramkach VoIP, ani w softphonach. W sieci PSTN chyba odbieranie SMS-ów jest realizowane poprzez CLIP-a, a wysyłanie pewnie przez zadzwonienie na numer SMSC i wysłanie w jakiś sposób - ale chyba nie przez DTMF? - treści SMS-a... - dosyć to wszystko jest pokrętne...)
Z tego co wiem, to w zakresie SMS do zrobienie jest tylko bramka sms dostępna przez WWW, ale jeśli
znasz inne możliwości, to chętnie się z nimi zapoznam,

Z tego, co napisałem w tym wątku: http://forum.ipfon.pl/index.php?topic=329.0 wynika, że zrobienie SMS-ów w taki sposób, jak w telefonii stacjonarnej, jest w usłudze VoIP niewykonalne. Czy są inne metody, nie wiem.
Zgłoś do moderatora   Zapisane
trojkat
Newbie
*
Wiadomości: 22


« Odpowiedz #11 : Poniedziałek, 28 Maj 2007, 22:17:30 »

3) Tańsze połączenia na komórki. U większości innych operatorów VoIP w tej chwili kształtują się one na poziomie ok. 60 gr bez CLIR, a z CLIR jest jeszcze taniej. W IPFON-ie mamy 68 gr z CLIR, a 89 gr z CLIR - ta ostatnia cena to jakaś pomyłka, bo jest to drożej niż z numeru stacjonarnego w TPSA! (84 gr)
W tym temacie myślę że niedługo już się coś zmieni. Szczegóły myślę będą znane do końca tygodnia.

Czy coś w tej sprawie się zmieniło? - bo tygodnie chyba się już skończyły ze dwa.

Zgłoś do moderatora   Zapisane
psiwek
Global Moderator
Hero Member
*****
Wiadomości: 912



« Odpowiedz #12 : Piątek, 27 Lipiec 2007, 19:57:41 »

3) Tańsze połączenia na komórki. U większości innych operatorów VoIP w tej chwili kształtują się one na poziomie ok. 60 gr bez CLIR, a z CLIR jest jeszcze taniej. W IPFON-ie mamy 68 gr z CLIR, a 89 gr z CLIR - ta ostatnia cena to jakaś pomyłka, bo jest to drożej niż z numeru stacjonarnego w TPSA! (84 gr)
W tym temacie myślę że niedługo już się coś zmieni. Szczegóły myślę będą znane do końca tygodnia.

Czy coś w tej sprawie się zmieniło? - bo tygodnie chyba się już skończyły ze dwa.



Owszem, od 1 sierpnia cena na połączenia komórkowe spada do 49 gr brutto (stara cena to 68 brutto).
Zgłoś do moderatora   Zapisane

Pozdrawiam

Przemysław Siwek
Dyrektor Rozwoju
IPFON
Strony: [1]
Wyślij ten wątek Drukuj
Start  »  Kategoria ogólna  »  Propozycje, czyli co poprawić albo czego brakuje w IPFON  »  Inne  »  Wątek: Zestawienie propozycji
Skocz do:  


ipfon jest czołowym polskim operatorem telefonii internetowej VoIP oraz dostawcą usługi fax to mail, a także usługi wysyłania faxów przez internet oraz masowej wysyłki faxów.
ipfon oferuje tanie rozmowy telefoniczne oraz wiele udogodnień i innowacyjnych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.



Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines