forum ipfon operatora telefonii internetowej VoIP

Kategoria ogólna => VoIP => Wątek zaczęty przez: roberttosa Poniedziałek, 17 Wrzesień 2007, 20:34:34 pm



Tytuł: Brak słyszalności przy połączeniu wych.
Wiadomość wysłana przez: roberttosa Poniedziałek, 17 Wrzesień 2007, 20:34:34 pm
Witam

Mam kłopot z połączeniami wychodzącymi. Brak słyszalności w obie strony, gdy ja dzwonię ale jeśli ktoś dzwoni do mnie to wszystko gra.
Problemy pojawiły się 2 dni temu.
Urządzenie jakie posiadam to Linksys PAP2T-EU - z brameczki korzystam od ponad roku i wszystko było ok. Sprawdziłem przekierowanie portów, od nowa skonfigurowałem bramkę i również zainstalowałem voipa softowego i rezultat ten sam.
Do mnie można się dodzwonić i słychać wszystko a jeśli ja dzwonię to nic nie słychać, ale telefon u odbiorcy dzwoni a po odebraniu jest głucho.

Proszę o podpowiedź.


Tytuł: Odp: Brak słyszalności przy połączeniu wych.
Wiadomość wysłana przez: poulnet Środa, 26 Wrzesień 2007, 20:18:23 pm
Ja mam identyczne problemy i także do tej pory wszystko działało ok a nic nie zmieniałem IPFOn ma chyba jakieś problemy do dużo użytkowników ma jakieś błędy.


Tytuł: Odp: Brak słyszalności przy połączeniu wych.
Wiadomość wysłana przez: psiwek Środa, 26 Wrzesień 2007, 21:05:59 pm
Całkowity brak słyszalności to wynik problemów z docieraniem i odbieraniem strumienia RTP (mówiąc po ludzku głosu). Pakiety składające się na strumień RTP są przesyłane już po zestawieniu połączenia (część sygnalizacyjna) na inne porty niż przebiegała wymiana pakietów przy zestawianiu połączenia.

Problem polega na tym iż niektóre routery / NAT nie potrafią poprawnie takich pakietów przekazać do bramki VoIP i wtedy pomimo tego iż połączenie jest zestawione dochodzi do tego typu problemów.

W takiej sytuacji powinno pomóc przekierowanie na routerze portów UDP dla zakresu określonego przez urządzenie VOIP (np. dla bramek PAP2T i innych urządzeń linksysa będzie to zakres 16384-16482.) na adres IP, na którym pracuje bramka.

Często pomaga już samo zrestartowanie routera do którego podłączona jest bramka.

To było tak ogólnie, a co do Waszych przypadków to trzeba sprawdzić indywidualnie. Zapraszam do kontaktu z BOKiem.

Czy te problemy dotyczą wszystkich typów połączeń?
Kto jest dostawcą internetu?

IPFOn ma chyba jakieś problemy do dużo użytkowników ma jakieś błędy.
Tak to prawda mamy dużo użytkowników, ale dla nas to tylko powód do radości a nie do zmartwień, bo to nam w niczym nie przeszkadza i nie to jest źródłem tych kłopotów.

Poza tym to chciałby zwrócić uwagę iż naturalnym jest iż forum skupia się na problemach, a nie na pochwałach, stąd też występują tu przeważnie opisy kłopotów naszych użytkowników.


Tytuł: Odp: Brak słyszalności przy połączeniu wych.
Wiadomość wysłana przez: poulnet Środa, 26 Wrzesień 2007, 21:42:59 pm
Troszkę jest Pan uszczypliwy :-( bo co  do problemów z działaniem łatwo zauważyć iż problemy z infrastrukturą jakieś istnieją  (lub istniały) wystarczy poczytać  forum (to jak i inne) jak i Pana odpowiedzi - od kilku dni ludzie piszą o tym więc się zainteresowałem. Nie wiem czy mój problem jest tez z tym związany dlatego napisałem

Co do mojej sprawy

Wszystko ok ale ja nie zmieniałem ustawienia routera są takie same jak wcześniej i sprawdziłem nie zmieniły sie. Dziwi fakt że  jak ktoś dzwoni do mnie na numer IPFON to wszystko jest ok -  zestawienie połączenia następuje  a jak ja próbuje dzwonić to albo sygnał zajętości albo cisza ... nie rozumiem, proszę wytłumaczyć, szczególnie że te głuche połączenia tez taryfikujecie. Operator to TPSA :-) Co do zgłoszenia już to zrobiłem czekam ok 2 godziny i nic.
 
Uważam Pana firmę za odpowiedzialną w interesach i jak do tej pory sie nie zawiodłem

Pozdrawiam
Klient


Tytuł: Odp: Brak słyszalności przy połączeniu wych.
Wiadomość wysłana przez: as Poniedziałek, 26 Listopad 2007, 10:07:07 am
Mam podobny problem. Telefon VoIP (TalkPro R-160) podłączony jest bezpośrednio do routera (DSL, TPSA).
Gdy dzwonię gdzieś, to połączenie następuje, ale brak jest głosu.

Jak dokładnie ustawić router, by tego problemu nie było? A może w ustawieniach telefonu VOiP coś należy zmienić, by ten problem usunąć?