forum ipfon operatora telefonii internetowej VoIP

Kategoria ogólna => VoIP => Wątek zaczęty przez: przemo Sobota, 28 Lipiec 2007, 18:18:52 pm



Tytuł: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał?
Wiadomość wysłana przez: przemo Sobota, 28 Lipiec 2007, 18:18:52 pm
Od jakiegoś miesiąca mój dostawca Internetu coś schrzanił i w efekcie tego często nie mogę normalnie gadać przez IPFON (albo ja słyszę przerywany głos albo przerywany głos słyszą moi rozmówcy).
Jak zapuszczę test http://myspeed.visualware.com/voip/index.html to bardzo często utrata pakietów jest >40%, a download i upload nie przekracza czasem 20-40kbps (choć inne usługi działają całkiem nieźle).
...z moich testów wynika, że utrata pakietów to jest największy problem, bo nawet gdy download i upload jest stosunkowo duży to i tak jakość połączenia VoIP jest nadal kiepska przez wysoką utratę pakietów.
Co powinien w takim razie ustawić u siebie, aby połączenie IPFON działało prawidłowo?
Z góry dziękuję!


Tytuł: Odp: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał?
Wiadomość wysłana przez: elektronik Niedziela, 29 Lipiec 2007, 13:52:49 pm
Wyłącz u siebie wszystkie programy tak aby nie generowały ruchu w sieci i zmniejsz w bramce kodek na najmniej "żerny" w pasmo, czyli G729a.
Jeśli nadal nie uzyskasz poprawy, atakuj usługodawcę internetowego o zwiększenie / wyprostowanie pasma.


Tytuł: Odp: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał?
Wiadomość wysłana przez: przemo Niedziela, 29 Lipiec 2007, 16:49:48 pm
Wyłącz u siebie wszystkie programy tak aby nie generowały ruchu w sieci i zmniejsz w bramce kodek na najmniej "żerny" w pasmo, czyli G729a.
Jeśli nadal nie uzyskasz poprawy, atakuj usługodawcę internetowego o zwiększenie / wyprostowanie pasma.

Używam tego kodeka, a inne programy "internetowe" są wyłączone.
Dlaczego jednak inne usługi działają prawidłowo? robiłem próbę ściągnięcia jakiegoś dużego pliku np. z www.dobreprogramy.pl i "leciało" średnio 150KB/s (Bajtów, nie bitów).


Tytuł: Odp: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał?
Wiadomość wysłana przez: elektronik Niedziela, 29 Lipiec 2007, 19:21:31 pm
Wiesz, to nie jest wyznacznik szybkości łącza, tak samo te testery "online".
Przez www są używane inne port, VoIP używa jeszcze innych, które to administrator może wrzucać  do kolejki o mniejszym priorytecie lub drastycznie ograniczać pasmo (ruch tych pakietów może być brany za ruch P2P z którym większość administratorów walczy).
Pozostaje przedstawić problem u swojego ISP (zostawić mu sprzęt do testów) i może on coś załatwi.
Ciężko jest zdiagnozować problem nie będąc podłączonym do danej sieci.