Tytuł: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał? Wiadomość wysłana przez: przemo Sobota, 28 Lipiec 2007, 18:18:52 pm Od jakiegoś miesiąca mój dostawca Internetu coś schrzanił i w efekcie tego często nie mogę normalnie gadać przez IPFON (albo ja słyszę przerywany głos albo przerywany głos słyszą moi rozmówcy).
Jak zapuszczę test http://myspeed.visualware.com/voip/index.html to bardzo często utrata pakietów jest >40%, a download i upload nie przekracza czasem 20-40kbps (choć inne usługi działają całkiem nieźle). ...z moich testów wynika, że utrata pakietów to jest największy problem, bo nawet gdy download i upload jest stosunkowo duży to i tak jakość połączenia VoIP jest nadal kiepska przez wysoką utratę pakietów. Co powinien w takim razie ustawić u siebie, aby połączenie IPFON działało prawidłowo? Z góry dziękuję! Tytuł: Odp: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał? Wiadomość wysłana przez: elektronik Niedziela, 29 Lipiec 2007, 13:52:49 pm Wyłącz u siebie wszystkie programy tak aby nie generowały ruchu w sieci i zmniejsz w bramce kodek na najmniej "żerny" w pasmo, czyli G729a.
Jeśli nadal nie uzyskasz poprawy, atakuj usługodawcę internetowego o zwiększenie / wyprostowanie pasma. Tytuł: Odp: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał? Wiadomość wysłana przez: przemo Niedziela, 29 Lipiec 2007, 16:49:48 pm Wyłącz u siebie wszystkie programy tak aby nie generowały ruchu w sieci i zmniejsz w bramce kodek na najmniej "żerny" w pasmo, czyli G729a. Jeśli nadal nie uzyskasz poprawy, atakuj usługodawcę internetowego o zwiększenie / wyprostowanie pasma. Używam tego kodeka, a inne programy "internetowe" są wyłączone. Dlaczego jednak inne usługi działają prawidłowo? robiłem próbę ściągnięcia jakiegoś dużego pliku np. z www.dobreprogramy.pl i "leciało" średnio 150KB/s (Bajtów, nie bitów). Tytuł: Odp: Co zrobić z ISP, żeby VoIP dobrze działał? Wiadomość wysłana przez: elektronik Niedziela, 29 Lipiec 2007, 19:21:31 pm Wiesz, to nie jest wyznacznik szybkości łącza, tak samo te testery "online".
Przez www są używane inne port, VoIP używa jeszcze innych, które to administrator może wrzucać do kolejki o mniejszym priorytecie lub drastycznie ograniczać pasmo (ruch tych pakietów może być brany za ruch P2P z którym większość administratorów walczy). Pozostaje przedstawić problem u swojego ISP (zostawić mu sprzęt do testów) i może on coś załatwi. Ciężko jest zdiagnozować problem nie będąc podłączonym do danej sieci. |