forum ipfon operatora telefonii internetowej VoIP

Kategoria ogólna => VoIP => Wątek zaczęty przez: kasperiusz Środa, 03 Luty 2016, 08:21:17 am



Tytuł: 3CX Phone System v.10 - nie wyświetla się numer przy połączeniach wychodzących
Wiadomość wysłana przez: kasperiusz Środa, 03 Luty 2016, 08:21:17 am
Witam,
Mamy w firmie centralkę programową 3CX Phone System w wersji 10. Od samego początku mamy problem z wyświetlaniem numeru przy połączeniach wychodzących. Przy testowaniu różnych ustawień udało się jedynie dojść do tego, że jakiś numer się pokazywał, ale nie był to ten który wpisaliśmy jako CallerId w ustawieniach, tylko jakiś zupełnie nam obcy. Innym razem wyświetlał się numer składający się z samych zer. Obecnie mamy wyłączoną prezentację numeru dla połączeń wychodzących na poziomie panelu ustawień w ipfon24. Proszę o informacje jak powinna być skonfigurowana centralka, żeby numer wychodzący pokazywał się poprawnie. Może po stronie panelu zarządzania w ipfon24 należy coś inaczej skonfigurować?


Tytuł: Odp: 3CX Phone System v.10 - nie wyświetla się numer przy połączeniach wychodzących
Wiadomość wysłana przez: psiwek Sobota, 06 Luty 2016, 22:57:31 pm
1. prezentacja w panelu klienta musi być włączona i w panelu klienta musi być włączona opcja DDI

2. można prezentować się wyłącznie numerem przydzielonym do danego panelu.

3. sterowanie z poziomu aplikacji klienta możliwe jest wyłączenie poprzez nagłówki P-Preferred-Identity lub Remote-Party-ID. więcej na http://www.ipfon.pl/numery-did.htm

4. podeślij jakie informacje możesz konfigurować, może coś poradzimy.


Tytuł: Odp: 3CX Phone System v.10 - nie wyświetla się numer przy połączeniach wychodzących
Wiadomość wysłana przez: kasperiusz Czwartek, 11 Luty 2016, 08:46:26 am
W zasadzie, nie zależy mi, żeby pokazywały się różne numery, tylko zawsze ten sam, który mamy u Was wykupiony. Wcześniej mieliśmy nasz VOIP oparty o mini centralkę Siemens Gigaset DX800A, i wtedy bez problemów prezentował się ten nasz numer, przydzielony do naszego panelu. Po przejściu na 3CX przestał się nam wyświetlać poprawny numer.
Czy aby prezentować się na zewnątrz tylko jednym numerem, również trzeba mieć włączone DDI? Skoro wybieram w panelu klienta że do prezentacji własnego numeru ma być stosowny numer X, to dlaczego on się nie pokazuje?
Załączam fragment okna ustawień dla połączeń wychodzących z 3CX Phone System


Tytuł: Odp: 3CX Phone System v.10 - nie wyświetla się numer przy połączeniach wychodzących
Wiadomość wysłana przez: kasperiusz Środa, 17 Luty 2016, 09:05:35 am
Doprecyzowuję moje pytanie: Skoro prezentacja numeru działała wcześniej bez problemów na Siemens DX800A i nie musiało być włączone DDI, to czy nie da się tak skonfigurować 3CX'a, żeby prezentacja działała bez włączania DDI?

Jeśli nie ma takiej możliwości, wtedy poproszę w biurze obsługi o włączenie opcji DDI na naszym koncie.


Tytuł: Odp: 3CX Phone System v.10 - nie wyświetla się numer przy połączeniach wychodzących
Wiadomość wysłana przez: psiwek Czwartek, 18 Luty 2016, 19:16:35 pm
Prezentacja powinna być, mogę się tylko domyślać, że od strony 3CX przychodzi pakiet z niedozwoloną prezentacją i dlatego w efekcie jej nie ma. Skontaktuj się z BOKiem, musimy złapać pakiety i zobaczyć co w nich jest.


Tytuł: Odp: 3CX Phone System v.10 - nie wyświetla się numer przy połączeniach wychodzących
Wiadomość wysłana przez: kasperiusz Poniedziałek, 22 Luty 2016, 09:14:00 am
Po kontakcie z BOK problem został rozwiązany, za co bardzo dziękuję.
Dla osób, które będą mieć podobne problemy wklejam fragment odpowiedzi BOK, który załatwił sprawę:

Problemy są dwa:
 - w polu From zamiast nazwy konta wstawiany jest numer
 - 3CX nie wstawia spacji między cudzysłów a nawias ostry otwierający.


Proszę w konfiguracji 3CX, na zakładce "Parametry wyjściowe" ustawić:
 
1) "From : Display name" - usunąć całkowicie ten wpis
 
2) "Remote Party ID - Calling Party : Display Name" - też usunąć

3) "From : User Part" zmienić wartość zmiennej na "AuthID authentication"